Överviktig?
Hej, hur mycket ska en elvaåring väga? Hon väger 33.7
En elvaåring växer så mycket så det kan man ju knappast svara på, beror på längd också.
/Christine
Testa här: http://www.isobmi.se/
jag tror att när det gäller barn så ska man akta sig för att fokusera för mycket på vikten. det kan lätt sända felaktiga signaler och göra mer skada än nytta. det är bättre att lägga fokus på fysisk aktivitet och nyttig mat. hur mycket rör hon på sig? vad äter hon? här är det föräldrarnas ansvar att skapa förutsättningar för- och uppmuntra till hälsosamma vanor.
misstänker du att hon är överviktig så lägg krutet på att få henne att äta nyttigt och lagom mycket och framförallt röra sig så mycket som över huvud taget. det är trots allt fel kost och för lite motion som orsakar eventuell övervikt och det är aldrig dåligt att ha en hälsosam livsstil.
Vänta nu, mitt barn är 8 år och väger 30 kg och jag anser att han inte har mycket underhudsfett alls-bara muskler. Så oavsett längd vid den åldern kan hon knappast vara överviktig?
Lägg in siffrorna som #2 länkade till.
Däremot vet jag en klasskompis som väger 60 kg och 8 år och lika lång, behöver inte ens lägga in siffrorna-lider av fetma.
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…