Träning iFokus

Träning

Etikettträningstillbehör
Läst 740 ggr
Novelia
0

löparskor

Vad har ni för springskor? Vad springer ni på för underlag? Skulle ni rekommendera skorna? Har själv ett par nike free 3.0 och ett par utslitna asics som jag varvar emellan. Dags för nya och behöver tips :-)

I have no sympathy for people without empathy

LaSadie
0

Jag har gått till Löp & Sko kliniken i GBG för att testa ut skor som passar mina inlägg och överpronation. Brukar varva mellan New Balance och Asics beroende på år och hur skorna känns med inläggen.

Niiinah92
0

Har ett par Asics som jag är jättenöjd med

Lazzie_
0

Jag har ett par Saucony Mirage 3 som jag köpte förra året och de är de bästa löparskor jag haft hittills. Sitter perfekt på fötterna, är lätta och trotts att de är hyfsat väldämpade tycker jag man känner underlaget ganska bra. Det enda dåliga med dem är att de är skrikigt rosa (en av de värsta färger jag vet) och att det fastnar stenar i sulmönstret ibland. Sedan kan jag få lite ont i fötterna på längre distanser på jämt och hårt underlag, men det är nog inte skornas fel. Springer på alla möjliga underlag, men mest grusväg/stig (mina ben gillar inte asfalt).

Sedan har jag ett par orienteringsskor (Inov-8 OROC) också som är nästan lika sköna, men de funkar bara i terrängen och på is eftersom de är dubbade.

Novelia
0

Hur mycket pengar brukar ni lägga på skor? Vad tycker ni att det är värt?

I have no sympathy for people without empathy

LaSadie
1

1000-2000 kronor

Alternative
0

Mina gamla joggingskor är ett par Adidas formotion (gamla)
Mina som jag använder nu är ett par GEL-1170

Skulle väl kunna rekommendera dem båda.
Dock använder jag dem för att ut och gå då jag försöker träna bort skador i knäna.

2000-3000 kr paret, tycker det är värt att lägga lite extra för att kunna vara mer rörlig.