Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 541 ggr
Novelia
2014-02-17 09:05
0

tips inför morgonspringning

Tips på hur jag kan få energin till att springa på morgonen? Nu släpar jag mig upp och känner mog helt energilös. Dock känns det oftast superbra när jag väl är ute. Sen är alltid dom första 10 min värst innan kroppen har vaknat. Hur gör ni? Är ni pigga eller också helt sega när ni springer på morgonen? Äter ni något innan? Uppvärmning?

I have no sympathy for people without empathy

Metnal
2014-02-17 11:27
1

Jag är bara ute och springer på mornarna under årstider när det är ljust. tyvärr, men kommer inte ut annars.

(går hellre till gymmet isf.)

Men då brukar jag köra på tom mage, kanske lite Aminosyror och sen brakfrukost efteråt :D

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

Pauliine
2014-02-17 17:30
3

better you "fitnesskapslar" med koffein tar jag på morgonen om jag ska vakna till ett gympass. Innehåller fettförbrännande ämnen som chili och wakame och har koffein… Vaknar ganska bra av det och känns bra i kroppen. Annars rekommenderar jag förutom självklart tidigt sänggående något annat med koffein :)

Många skulle nog rekommendera en bra frukost och sådant men om man vill ut direkt efter uppvaknandet tycker jag att koffein är en bättre kickstart!

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Skogshumblan
2014-02-17 19:05
1

Beror såklart på hur långt jag ska springa. Men om jag kör ett "vanligt" ca 6 km pass eller intervaller tar jag helst inget om jag inte är vrålhungrig. Banan och/ eller banan isåfall. Koffein och matigare frukost blir efteråt. Kör jag långpass ( runt milen och mer) lägger jag de passen lite senare på dagen så jag fyllt på energi innan. Inte för tätt, då blir det "Runners tummy"….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Agnez94
2014-02-17 20:38
1

Jag är alltid uppe en timme innan jag sticker ut på ett träningspass. Fixa med lite saker så kroppen kommer igång. Jag äter inget och dricker enbart vatten, äter efter passet.

Novelia
2014-03-02 08:23
0

Har testat lite olika nu och det som funkar bäst som gör att jag får en lyckad joggingtur är om jag bara går upp, tar en koffeintablett och dricker ett glasvatten. (Dricker inte kaffe). Sen går jag första 5 minutrarna innan jag börjar springa :-)

I have no sympathy for people without empathy

[TheMiko]
2014-03-02 23:22
1

En kopp kaffe är min grej… Får då vakna i lugn och ro ca. 15 min och kaffet med lite socker ger lagom med uppåttjack för att det ska kännas bra när jag ger mig ut.