Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 899 ggr
Bondkaka
0

Vilken ordning ska jag köra?

Började för 1 månad sedan att träna hemma 3-4 ggr/veckan med olika övningar jag lagt upp som jag kör *3-4 gånger. Sedan 2 veckor tillbaka började jag med "Squat challange" och är inne på dag 14 idag. Äter mycket mer hälsosamt nu och tänker på vad jag stoppar i mig, samt att jag enbart helger kör på onyttigheter. Det jag nu känner mig förvirrad över är just att jag märkt att jag utav övningarna + squatsen (speciellt!) fått större muskler i benen och därmed STÖRRE lår.. Mitt mål är att bli slankare, få fina knappt synliga muskler och få bort fettet runt lår och mage. Men nu känns det som att jag byggt på muskler på mitt redan dåvarande fett, jag kanske kör i fel ordning och bör köra konditions/förbränningsträning tills jag känner mig nöjd, sedan mer styrka? Är 165 cm lång och väger i dagsläget 62.7 kg Midja: 74 cm Under naveln: 84,5 cm Lår: 56 cm (var på 54,5 cm för 2 veckor sedan)

[Majbot]
0

Du bygger inte muskler på ett kaloriunderskott. Även om du hade ätet ett kaloriöverskott så hade det krävts mer än 'squat challenge' för att bygga märkbar massa, kaloriöverskott + styrketräning med tunga vikter = muskelmassa.

Så allt beror på hur du äter, du kan träna styrka/kondition och i kombination med det äta ett kaloriunderskott för då kommer du tappa i fett. Du kommer även bevara den muskelmassa du har och då fokusera på förbränningen av fettet.

Bondkaka
0

Hmm ja det är nog så :)

Jag ligger på max 1-1.500 kcal/dag även när jag tränat. Vikten har pendlat mellan 62.7-63.4 kg sedan 1 månad tillbaka då jag började med 3-4 ggr/veckan med mina riktigt hårda övningar där jag svettas som en gris och det tom slår lock för öronen.

Har funderat på att börja gå/springa när jag fått tag i bättre skor, kan det vara något bra om jag vill få bort fettet men ändå få lite muskler?

Vill få bort lite celluliter på rumpa, lår och bort med fett från mage och låren framförallt.

[Majbot]
0

#2 För att bygga muskler krävs att man ständigt ökar motståndet. Eftersom ben är den starkaste muskelgruppen du har så är det även svårt att träna dessa ordentligt hemma, utan vikter, som på gym. Utan motstånd, ingen utveckling.

Att springa och gå ger inte ett sådant motstånd utan arbetar mer din kondition och bränner kalorier. Därmed är det bra övningar för att gå ner i fett.

För att bevara/bygga muskler krävs åter igen, motstånd. Är det inte ett alternativ att skaffa gymkort?