Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 809 ggr
[dog-emmi]
0

Träning på gym - tips!

Hej!

Jag är en 19 årig tjej som tränat på gym i ungefär 3 månader nu. JAg är fortfarande nybörjare och kan ingenting om "gym-världen" med allt som man hör hela tiden på sociala medier. Alltså, jag kan ingenting om något utan kör alltid bara med maskinerna på gymmet såsom det står att man ska.

Nu vill jag att det ska visas lite resultat också och jag vill lära mig hur man gör det. Mina gympass brukar se ut ungefär att jag börjar med att springa på löpbandet i 15 min, sedan kör jag maskiner i 20 minuter och avslutar med att springa 15 min. Grejjen är att jag blir nästan aldrig trött och svettig, borde man inte bli det? Det känns som att maskinerna inte ger nått och efter att jag kört 3 maskiner brukar det bli typ, "jahapp, vad gör man nu då?"

Någon som har tips på övningar att göra på gym, med och utan maskiner, som gör min träning mer effektiv?

Jag är ute efter att träna mage, ben och kondition.

[Majbot]
0

Om du inte blir utmattad eller ens lite svettig så tränar du med för låg intensitet. 

Effektivisera din träning genom att sätta upp mål, exempelvis att du vill kunna ta x antal kg i en viss övning, eller kunna springa x km/h i x sekunder. 

Det kvittar om du tränar 1 timme eller 1 timme och 30 minuter. Om du inte utnyttjar tiden till fullo så kan det kvitta. Jag menar det är ofta jag ser tjejer på facebook som säger "har tränar i 3 timmar på gymmet idag!!", Jaha men vad lyckades du på den tiden? tänker jag…

[SophD]
0

Be om hjälp av en PT? :)

[dog-emmi]
0

Tack för svar!

Jag får prova att sätta lite utmaningar då :)

Kan inte ta hjälp av PT då jag som student inte riktigt har dom pengarna ;)

[SophD]
0

#3 Okej, jag förstår! :)

magrutor
0