Träning iFokus

Träning

Etikettövrigt
Läst 992 ggr
Cazzos
0

Stretchar men ändå stel..?

Hej! 

Jag behöver hjälp… När jag tränar ben och rumpa vissa dagar så stretchar jag ca 30 sek per gång, men känner ändå att jag är stel när jag går efteråt, även dagen efter. Känner mest stelhet i framsida lår. Inte jättestel men ändå stel!

Jag stretchar direkt efter träningen så varm är jag fortfarande 🤔

[Tassy]
0

30 sekunder är nog på tok för lite, prova någon minut.

[Majbot]
0

Hur länge totalt stretchar du?

Cazzos
0

#1 När jag stretchar så känns det ju i början, sen börjar jag känna att muskeln inte är lika stel och då slutar jag att stretcha. Detta tar ca 30 sek som sagt men ska testa att stretcha längre nästa gång 🙂

#2 Ca 5 min! 🤐

[Majbot]
0

#3 Stretcha dubbelt sålänge, men från flera olika vinklar.

[TheMiko]
0

Jag stretchar varje muskel i minst 3 min i olika positioner om du förstår vad jag menar. Har gjort misstaget att stretcha dåligt och fått stenhårda stela muskler vilket ledde till ett sk tennis leg där jag mer eller mindre i princip drog av vadmuskeln…. ONT som f-n och ganska lång rehab på det. Sjukgymnasten sa att det med all säkerhet berodde på att jag var så spänd, hård i kroppen och gav mig tonvis med stretchövningar inför framtiden. Just rumpan har jag problem med att riktigt komma åt och känner att jag blir stel och spänd fortfarande ibland.

Agnez94
0

Jag stretchar 1 min i alla övningar. Vilka stretchövningar gör du? Grejen är det att du måste byta övningar (precis som du byter styrkeövningar) när det slutar att kännas.

Agnez94
0

Eller öka intensiteten

Cazzos
0

#6 Jo det är det jag gör, jag byter stretchövning när det slutar kännas i den muskeln jag stretchar, det är detta som går så fort. Dvs, jag "slutar känna" att jag stretchar muskeln efter en väldigt kort tid, 30-40 sek.

Agnez94
0

Dra mer i den. Du kanske alltid har samma läge. Kan du nå tårna om du står upp och böjer dig ned? Med raka ben då. Svårt att ge dig tips över internet. När det kommer till stretching är det bästa att ha någon som visar.

Cazzos
0

#9 Nej det kan jag inte 🤐

Men jag ska testa att stretcha lite längre så får vi se hur det går! Återkommer 👋

MrsGoldfire
0

Tror mer på att hitta en stretch som "tar" på rätt ställe än att förlänga tiden.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn