Platt mage, tips?
Söker ett bra träningsprogram för att få platt mage. Och för att ingen ska missförstå mig så vill jag börja träna för att det är nyttigt för kroppen men man kan ju ha en inriktning och då vill jag gärna få en platt mage på köpet ;)
Så berätta vilka olika tränings sätt det finns, yoga simning osv eller dela med er om ni har ett tränings schema som ni följer varje vecka. Kan också innebära mat sömn osv. Vad som helst i stort sätt :D
Du kan inte träna dig till en platt mage. Du måste minska i fettprocent, och där börjar du nysta i kosten först och främst. För att förbränna fett är intervallträning/cardio effektivaste träningsformen.
Sammanfattning: Ät mindre energi än du förbrukar, och kör kondition.
Alternativ två är att ligga på ungefärlig energibalans och träna styrkelyft. Du bygger då muskler och tappar sakta i fettprocent, men det är en tidskrävande process. Glöm inte att äta protein.
följer
Styrka i kombination med kondition är det effektivaste du kan göra. Du kan tappa i fettprocent med bara styrketräning om du så vill, det handlar om hur mycket kcal du stoppar i dig kontra hur mycket kcal du förbränner.