få fasta lår
Hur får man fasta och slimmade lår? Jag vill inte att låren ska gå ihop, Hur blir man av med lårfettet? :) menar mest de fett som sitter längst upp på innelåret eller vad man ska säga haha ;) hoppas ni förstår vart jag menar! Någon som har tips på att få de där mellanrummet mellan låren ?
Om du menar det där gapet man ser på pinnsmala tjejer med platt mage så krävs nog svält…
Ett par fasta vältränade ben har inget gap där. För bra övningar kör marklyft, knäböj, utfall mm, allt med tyngder. Och ät för guds skull mat och må bra.
Vad som har hjälp mina lår till att bli rejält hårda är tung styrketräning och en massa mat.
Att få ett "thigh gap" är inte bara orealistiskt men också ohälsosamt. Det är bara en dum trend att försöka skaffa det i min mening.
Först och främst så är det varken ohälsosamt eller hälsosamt med så kallat thigh gap. Huruvida låren vidrör varandra vid specifik fettprocent beror på genetik. Dock lär samtliga män och kvinnor ha lår som inte vidrör varandra vid väldigt låg fettprocent, något som inte betyder att alla måste lida av undervikt/låg fettprocent för att detta skall ske.
#TS
Fettet på dina lår är samma sorts fett som är på din mage, dina armar, din rygg och alla andra ställen på din kropp. Det finns inget du kan göra för att kroppen skall förbruka detta fett först. Huruvida fettet på dina lår eller fettet på dina armar försvinner förs beror på dina gener. Det sätt du förlorar fettmassa på dina lår är precis samma sätt som du förlorar fettmassa någon annanstans, ett energiintag som understiger energiförbrukningen.
Utgår vi i detta fall från att du är normalviktig så får du antingen byta gener (omöjligt) eller bli underviktig (ohälsosamt). Jag föreslår varken det förstnämnda eller det sistnämnda utan snarare att du accepterar att låren vidrör varandra, personligen ser jag inte problemet med detta.
Genom att inte äta så mycket kolhydrater. Byt ut pasta, ris, potatis osv mot linser och bönor. Och ät inte så mycket bröd eller frukt.
Skit i alla konstigt förväntningar omvärlden har på dig. Du duger som du är. Alla är unika.