Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 757 ggr
[HopeTime]
0

Smalare fastare lår?

Hej!

Hur kan man träna låren så dom blir fastare och smalare/mindre fett?

Det är så att jag rider och det ser ganska dumt ut, världens fetaste lår lixom..

Och jag kan inte ha en del byxor p.g.a detta..

Jag är inte direkt smal, jag har kurvor såklart.. 

Är inte direkt helt övervikt men lite grövre eller vad man ska säga..

Men vad finns det för sätt att få smalare och fastare lår?

[Majbot]
0

Med fördel både styrketräning och konditionsträning tillsammans med ett kaloriunderskott vilket gör att du tränar upp fett. Styrketräningen hjälper dig att bevara musklerna du har vilket gör dina lår fastare.

[HopeTime]
0

Ok :) Vad för konditionsträningar kan man göra?

[Majbot]
0

Lågintensitet(Powerwalk/promenera, jogga, simma, cykla osv) eller högintensitet/Hiit(Sök på hiit på youtube så får du många exempel. Det går ut på att träna i intervaller, på väldigt högintensitet.) 

Det sistnämnda har större effekt på viktnedgång än vad det förstnämnda har. Men och andra sidan så spelar kosten stor roll, hur äter du i dagsläget?

[HopeTime]
0

Ok :)

Ärligt talat äter jag ganska lite per dag..

Ibland hinner jag inte med frukost, lunch kan va en macka och middag är typ lite mackaroner? Förr så åt jag som en gris men nu är aptiten helt borta..

Näring
0

Det första du måste göra är att inte äta så mycket kolhydrater. Byt ut pasta, ris, potatis osv mot linser och bönor. Och ät inte bröd eller frukt.
Utöver det rekommenderar jag en kombination av styrke- och konditionsträning.

[Majbot]
4

Frukt är det inget fel på. Det finns ingen mat som är dålig i sig men om det överkonsumeras så ger det negativa effekter ja.

Lär dig att äta mer protein för det första, kyckling/fisk/ägg/omelett på äggvita och nått ägg exempelvis.