Pulsklocka ft4?
Hej!
Ska köpa ny pulsklocka och har hittat polar ft4. Den har typ allt jag vill ha :) Tänkte höra om någon här inne har den och vad ni tycker om den? Är den något ni kan rekommendera?
En fråga jag har.. Där ingår ett sändarbälte, men jag förstår inte om man ska använda den tillsammans med klockan när man känner för det, eller om man alltid måste ha den? Jag hittar inte beskrivning om det på deras hemsida, och inte på någon annan heller.. Hjälp mig med att reda ut de problemet haha 😉
Länk till pulsklockan: http://www.polar.com/sv/produkter/borja_trana/fitness/FT4
Om ni själva har pulsklocka som ni kan rekommendera får ni gärna dela med er
Såg att länken inte funka.. Testar igen 😉
Är också ruskigt sugen på en sådan, har bara hört gott om den :)
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Jag har Polar FT7 som är ungefär exakt likadan, den har bara lite extra saker än FT4:an. :) Den kostar 200kr mer, men jag tror att FT4 är lika bra.
Jag är SUPERNÖJD med min! Jag tycker absolut att du ska införskaffa dig en om du vill hålla koll på puls, kaloriförbrukning samt vilket zon du ligger i. Det är ett väldigt bra instrument och man blir väldigt motiverad! :)
Man måste alltid ha sändarbältet på sig när man använder klockan för att kunna avläsa pulsen. Dock märker man knappt av sändarbältet!
Tack så mycket för svar 😃 Jag har haft pulsklocka förut med ett sändarband, dock var det ett hårt plastband som satt knöligt och gjorde ont.. Kollade på en FT4 på stadium och då såg jag att det inte alls är ett sådant sändarband som jag haft innan, utan ett elastiskt och av textil. 😉 Så de blir nog att köpa en ft4 :) FT7 verkar också super bra. Har läst lite om den också. Får se vilken det blir, men i nuläget verkar de bli en ft4 🙂