Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 2575 ggr
Novelia
0

Bli smidig

Jag är stelare än ett kylskåp. Hur blir jag smidigare & vigare? Tips på hur jag kan träna detta hemma & på gymmet? Springer regelbundet, men detta får mig att känna mig ännu stelare, speciellt i lederna även om jag stretchar. Ovigheten ligger dessvärre i släkten. Men det måste ju finnas något sätt för mig att bli vigare även om genetiken är ett litet hinder.

I have no sympathy for people without empathy

[TheMiko]
2

Yoga eller pilates-övningar kanske. Jag har blivit smidigare med hjälp av pilates.

[Majbot]
2

Att träna men också att stretcha regelbundet, finns massor av stretchrutiner på youtube :)

Novelia
0

#1 Är det lätt att utföra pilates i hemmet? Vart hittar jag bra pilates övningar?

#2 Kollar en del på youtube och har hittat bra yoga övningar där :) Är ute efter mer vilken träning som är bra då jag redan stretchar helt okej.

I have no sympathy for people without empathy

[Majbot]
1

#3 Isåfall yoga helt klart

patriknn1
1

Djupa knäböj, utfall i olika varianter, samt alla typer av marklyft.

[TheMiko]
2

# TS Pilates är enkelt att göra hemma, övningarna kan dock vara svåra innan man får till dem. Ser väldigt smidigt ut på bilderna i boken jag har medans jag mest liknande en elefant i början. 😃

Gasoline
0

#6 Vet du om det finns någon bra sida på nätet för de som vill börja med pilates?

[TheMiko]
0

Jag har inte någon koll på nätet om pilates då jag kör efter Joseph Pilates bok härhemma. Vet att det finns en bra yoga app till mobilen. My daily yoga.

Gasoline
0