Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 519 ggr
Bine93
0

Gym igen?

Jag tränade lite på gym förra året, det var rätt länge sen. Hade svårt att koppla bort andra som tränade och tyckte bäst om när jag lyckades träna själv. Men i det stora hela tycker jag väl det var hyfsat okej med gym. Men tappade det lite och gick mer sällan. 

Började sedan gå powerwalks istället och träna upp konditionen för att jogga ute när jag hann. Trivdes bra med det. 

Men nu i höst och vinter har jag tappat rutinen lite. Dels för att det var mycket i skolan och för att det är så himla kallt ute. Fryser så fort jag ska ut för en power walk. 

Nu funderar jag på att skaffa gymkort igen för jag är väldigt träningssugen och det lär vara kallt ute ett tag till. Men det är svårt att koppla bort alla andra. Det kanske är en vanesak, jag antar ju att alla som jag är där för att träna och bryr sig mest om vad de själva håller på med? 
Brukar lyssna på musik när jag tränar/motionerar, funderar även på om inte en ljudbok vore bra.

lisa90
0

När jag började träna tyckte jag också det var jobbigt, tänkte att nu kanske jag inte gör den här övningen rätt osv. Men vi har ju faktiskt alla nån gång varit nybörjare! Och det släppte efter ett par veckor. 

Jag struntar i vad alla andra gör, så länge ingen gör nåt som ser skadligt ut. Och jag står ju knappast och stirrar på nån, och det är ingen som tittar ut mig heller ;) 

Och skulle jag göra fel vill jag hellre höra det! När jag var nybörjare och försökte mig på marklyft hjälpte en kille mig få ordning på det. Då var jag ju jätteglad att han råkat kasta ett öga på mig!

Klart du ska gå på gymmet om du vill det :)