Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 837 ggr
iwannabecool
0

lägga upp träning?

Jag och mina vänner har börjat gå till gymmet tillsammans nu jag jag känner mig riktigt motiverad till att verkligen göra något med min kropp. Men jag/vi vet inte riktigt hur vi ska lägga upp våra pass. Just nu börjar vi med crosstrainer i 30 min sen gör vi situps, squats, plankan, armhävningar osv. Allt med vår egen kroppsvikt då vi endast är 15 år. Vi har hållt på i 3 veckor och vi tränar 3 gånger/vecka. Hur ska vi göra för att få "snabba" resultat, alltså vilken typ av träning ska vi göra?

För min del så vill jag tappa fett på mage, lår och armar samt bygga lite muskler.

[Majbot]
0

Läs på, på nätet är mitt bästa tips. Kolla upp skillnader mellan 3, 4 och 5 split scheman och tanken bakom dem. För att bygga muskler måste ni kontinuerligt lyfta tungt och äta tillräckligt med protein och kcal för att nå ett kaloriöverskott = muskelökning (om ni dvs tränar tung styrketräning för att ge kroppen en anledning till att bygga just muskelmassa)

ManU77
0

#1 Visst behövs det ett kcalöverskott för att bygga muskler. Däremot behöver inte det kcalöverskottet nödvändigtvis komma från maten. Om man t ex är överviktig kan dessa kcal med fördel komma från de egna lagren istället.

[Majbot]
1

#2 Därför äter man inte ett massivt överskott och grisbulkar. Kanske endast 100 kcal överskott och då får man en långsam ökning och man slipper ganska mycket fett.

iwannabecool
0

Tack för tipsen, men om jag vill tappa fettvikt är de kanske inte så bra att äta så mycket? Som sagt så lyfter vi inte tungt!

[Majbot]
0

Bara lyft tungt och ät. Som sagt du ska inte äta allt du ser, du ska fortfarande äta i lämpliga mängder så att du inte går upp massor i vikt.

[Majbot]
0

Om du vill bygga muskler så måste du lyfta tungt och bli starkare. Om du endast kör på kroppsvikt så finns det en ganska låg gräns på hur mycket muskler du kan få.