Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1088 ggr
trollsländan
0

tips på viktminskning

Någon som vet hur man ska träna för att få mindre mage? Har fått tre barn för länge sedan och är 35 år i dag.Jag gick upp ca32 kilo med den första, 9 med den andra och 14 killo med den tredje. Inga problem med att gå ner efter första och andra barnet.Vägde då 45 kilo.Efter 3:e barnet har jag aldrig legat under 6o kilo.62 kilo när jag inte tränade styrka.Nu när jag tränar på gym väger jag på 67 kilo. Jag är inte speciellt tjock ,men min mage vill jag bli av med.Kan tala om att jag blivit snittad med ena barnet vilket har gjort att jag fått en valk. Jag brukar träna på gym mellan 3-4 gånger i veckan gå promenader varje dag på mellan 20-90 minuter samt löpbandet eller cross trainen 1-2 dagar i veckan i 30 min. sommartid och höst brukar jag löpträna 5 dagar i veckan och dra däck i uppförsbacke men lyckas aldrig komma ner till 55 kilo. är ca 158 cm lång.Jag vill gå ner i vikt men ändå behålla musklerna.Mitt problem är magområdet då jag väldigt fort blir väldigt bred om höfterna om jag ex skulle slarva och äta bröd. Så någon som har några snabba och bra tips?

RobinEH
1

Du skulle kunna springa 20 mil om dagen utan att gå ner i vikt. Det handlar om att balansera energiintaget med energiförbrukningen. Det är kul att se att du är så pass aktiv men hur stor koll har du på ditt kostintag?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Metnal
0