Bli slankare.
Hej,
Jag är rätt slank i kroppen, väger 45 kg och är 152 cm .. Men det finns fortfarande lite jag vill bli av med, eller få lite fastare, men jag vet inte hur. Jag springer och gör på en träningsmaskin från tv-shopen, som ska träna hela kroppen. Men sen..?
Styrketräning är med fördel mycket bättre om man vill ha en slank/fast kropp än att tugga på konditionsmaskiner enbart.
#1: Jag har då en träningsmaskin för muskler, men frågan är om jag kan göra det plus andra övningar? Och i så fall vilka? Vill träna innelår, rumpa och mage, samt delvis armar (men kan inte göra så mycket efter en olycka).. Frågan är vad man kan göra utan maskin? Och om det kan ge resultat?
Att enbart träna vissa delar av kroppen är enbart korkat. Tränar du exempelvis mage men inte rygg ger detta muskulära obalanser och påverkar hållningen.
Vad är det för typ av olycka och hur påverkar den din muskelfunktion?
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
#3: Bröt armbågen för 7 år sedan… Operation mm.. Slutade med att jag rehabtränade i över ett år pga att jag inte kunde räta ut armen. Kan fortfarande inte räta ut den helt, vilket gör att jag fått papper på ett 10% handikapp i den armen (vänstra armen). Den växer snett och har inte så mycket muskler. Kan inte göra bryggan, armhävningar bland annat.
#4 Då hade jag nog kontaktat en sjukgymnast, med tanke på dina begränsningar.
Hade kontakt med sjukgymnast i över ett år, men gav dock inte så mycket resultat. Men nu har jag börjat på gym och det är riktigt kul, så hoppas det ger lite :)
Byt sjukgymnast till en som brinner för sitt jobb,moch som tänker utanför lådan för att hitta rätt väg för dig, dem kan ge dig ett program för armar som du kan göra på gymmet tillsammans med din träning för resten av kroppen. Har gått igenom fem sjukgymnaster nu för att få hjälp för min reumatism, men inte hittat rätt än, har dock så lite problem nu att jag kör på själv, och bromsar bara upp lite där det gör som mest ont just du.
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…