Magrutor?
Hej!
Jag vill gärna skaffa mig magrutor och antar att man först måste bränna fettet på magen. När man har gjort det, kommer magrutorna "automatiskt" synas eller måste man göra några speciella övningar?
Jag gillar att promenera och cykla. Räcker det att göra det ofta eller måste man göra annat också?
/ Lina.
simma är bra för både mage o rygg! o sen är ju vanliga sittups inte helt fel att göra heller ;)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#1: Tack för ditt svar!🙂
För att magrutorna ska synas handlar det först och främst att bli av med underhudsfettet man har på magen. och eftersom det inte gör att punktbränna fettet på magen så handlar det om att äta rätt. :) Har man inte gjort av sig med underfettet så ser man inte magrutorna oavsett hur många situps man gör!
Det är väl 70% eller 80% mat det handlar om och resten träning ifall man vill ha magrutor :)
#3: Tack! 🙂 Jag ska börja äta rätt. 🙂
Tror jag hörde någonstans att vid 19% kroppsfett och lägre så börjar magrutor/muskler synas mer definerat på tjejer.
Vissa har lättare att få magrutor, vissa svårare. det beror helt på kroppsuppbyggnad.
Vissa tjejer som tävlar i tex. bikinifitness är vältränade men har inga "sexpack" utan bara definerade magar.
Vill du ha magrutor är det grymt med magträningar inte bara situps, som behövs, men för att få det så behöver du träna hela kroppen och massa kondition. cykling och promenader kommer inte räcka utan du behöver hederlig styrketräning.
Först och främst är det kosten och styrketräning som gäller.
lycka till! :)
Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com
Instagram: @metnalized
#5: Tack! 🙂
Hur många situps om dagen?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du har inte planerat att träna resten av kroppen? Du kommer annars komma i obalans och få dålig hållning. (Magmusklerna blir för starka i jämförelse med ryggen och de tar på så sätt över)