Träning iFokus

Träning

Etikettstyrketräning
Läst 627 ggr
emeliiiiieee
0

Hur ska jag börja?

Jag har precis köpt gymkort men jag känner mig helt lost där i gymmet :/ Vad kan man börja med att göra? Mitt mål är att gå ner i vikt men samtidigt stärka rygg/axlar då jag vill förhindra arbetsskador i framtiden. 

Hur kan ett bra pass se ut och vad ska ett bra pass innehålla?

[westerlind]
0

Kul att du har tagit första steget! Finns det möjlighet att boka PT/rundtur på gymmet? På många gym kan man boka en gyminstruktör som visar dig runt, lägger upp ett schema åt dig efter dina förutsättningar och önskemål - otroligt bra om man är ny!

emeliiiiieee
0

Rundtur kan jag absolut få men då visar de bara maskinerna vilket är bra iofs. PT känner jag inte för att betala då jag redan köpt gymkort för många tusenlappar :P

[SisselaJ]
1

Har du någon kompis som kan hjälpa dig? Kan vara skönt att ha med någon som man kan prata med men som kan maskinerna och andra önvingar! :) 

Annars tycker jag att instruktionsbilderna på maskinerna ibland visar bra, och säger vad man ska tänka på. svårare är det ju självklart om man använder fria vikter. Så i början, börja med vääldigt låg vikt på allt och var noga med att få in tekniken så du inte skadar dig - det är det viktigaste. 

Att lyfta tungt bränner en del. Vill du bränna fett är det väl det vanliga, spinning & löpning som ger bäst resultat? Kombinera dessa. Och inte minst, tänk på vad du äter. du kan lägga timmar på gymmet men om du äter kakor till frukost får du ändå inget resultat ;)

Juicy
1

Känner du ingen som kan hjälpa dig föreslår jag att du hittar ett nybörjarprogram (googla) och youtube:a alla övningar. Finns massa bra instruktionsvideos.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

emeliiiiieee
1

köpte 10st PTpass ändå :) Känns nog som om det är värt de så jag gör rätt redan från början.

[westerlind]
0

#5 Visst kostar det, men du ska ha din kropp resten av livet och den är väl värd att investera i :) Hoppas du blir nöjd!