Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 774 ggr
Emmsan84
0

Indraget friskvårdbidrag!

Fick reda på igår att dom hade dragit in friskvårdsbidraget på min arbetsplats. Kan tillägga att jag jobbar inom kommunen i vården. där folk jämt är sjuka/ långtids- sjukskriva pga förslitningar osv. Hur f*an tänker då min arbetsgivare när hon drar in det lilla vi hade som friskvårdbidrag? För visst är det arbetsgivaren som bestämmer det? Jag tycker detta är varjefall för jäkligt! Vill dom inte ens försöka hålla sin personal frisk och kry?? Kan en arbetsgivare bara dra in på något sånt utan att ens ta upp det med oss personal?

RobinEH
0

Har ingen koll på vem som styr det men tror som dig att det ligger hos arbetsgivaren. Du kan ju höra med det fack du är medlem i gällande möjlig åtgärd.

Man kan ju inte lägga för mycket pengar på oss vårdgivare. Det måste ju räcka till politikernas löner först och främst.😕 Stå emot och se till att det uppmärksammas, skriv exempelvis till er lokaltidning. Möjligtvis att du även kan tala med ert skyddsombud och hävda att friskvårdsbidraget krävs för att kompensera för arbetsmiljön.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa