Spinning och träna ben
Ger spinning någon form av styrketräning för benen eller är det bara konditionsträning?
Klurar lite på hur ska lägga upp träning med spinning samt styrketräning för benen. Hur lång vila behövs för benen mellan passen?
Är det okej att köra styrketräning för benen dagen efter ett hårt spinningpass (eller tvärt om) eller behöver de en dag mellan för att vila?
Kondition och uthållighet. Du lyfter ju inga vikter på spinning? jag hade nog tränat överkroppen (Axlar, bröst eller rygg) dan emellan.
Kör alltid armar dan efter jag kört kondition då jag brukar alltid köra tuffa sprintintervaller och de suger ju ganska hårt på benen.
Varannan vecka när jag är barnfri tränar jag nästan varje dag och då oftast spinning varannan dag. Övriga dagar kör jag gymmet uppdelat på två muskelgrupper per tillfälle. Jag är mer av en löpare och cyklist än gymråtta 🙂
Veckan jag har grabben hos mig hinner jag oftast bara med två lite kortare gympas på lunchrasten så jag får klämma in minst ett benpass då. Har ju dock möjlighet att träna lite hemma med mobilappar så som squats utan vikter och liknande.