Träning iFokus

Träning

Etikettträningstillbehör
Läst 2004 ggr
[Tassy]
0

Lyftarhandskar liten damstorlek?

Letar med ljus och lykta efter bra lyftarhandskar i liten storlek. Har varit runt i varje butik i stan, men de har inte små storlekar hemma, alternativt sitter handskarna som tält!

Just nu har jag http://www.sportamore.se/produkt/19908-casall-exercise-gloves-women-w-vitrosa i storlek XS. Tyvärr är dessa handskar rätt kassa och jag har slitit ut dem totalt.

Jag kommer eventuellt att ha möjlighet att röra mig runt i butiker i gbg förutsatt att de har öppet på nyårsafton/nyårsdagen. Tips?

Att köpa via nätet känns rätt korkat eftersom jag knappt hittar några som passar.

[Majbot]
0

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/pro-wrist-wrap-glove-black

Har kört på dem sedan jag började lyfta. Händer att någon läderbit vid fingrarna släpper eller att andra stygn mellan fingrarna släpper men då lagar jag det snabbt med nål och tråd. Behöver bara köpa nya en gång om året i princip. Använder storlek S och de sitter bra.

fia-mia
0

jag har dessa, riktigt bekväma och ger ett bra stöd runt handleden. jag har small och "normalstora tjejhänder".

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[Tassy]
0

Tack för  tips, tyvärr är bägge dessa på tok för stora i minsta storleken. 😭

Såg att MM Sports har en butik i gbg så ska försöka ta mig dit och prova vad som finns. Hoppas att de har öppet bara..

RobinEH
0

Tar du dig till MMsport på frölunda torg så följer de sannolikt frölunda torgs egna öppetider varvid de på nyårsafton har öppet mellan 10 och 15 men stängt på nyårsdagen. Den vid Övre Husargatan har jag dock ingen koll på.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Tassy]
0

#4 Tack för infon! Tyvärr hinner jag då inte fram i tid. 😕

RobinEH
0

Det var ju synd. Behöver du verkligen ha handskar då? Personligen använder jag dem inte då jag upplever att greppet blir sämre med dem.

[Tassy]
0

Ja, jag har mycket sköra händer. :/ och jag upplever att handskar ger mig ett mycket bättre grepp, det mesta är nästan blankslitet på gymmet haha.

keptak
0

Jag har väldigt små (och sköra) händer och i vissa övningar/vid vissa vikter använder jag handskar. Jag vill helst träna utan men ibland måste jag ha.

Jag hittade ett par jag kan ha, som sitter bra. Ser att du helst inte beställer från nätet men delar länken ändå. Jag har storlek x-small.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/casall-exercise-glove-pro

Juicy
0

Jag körde med handskar i början men tycker också att greppet blir bättre utan. Mer "kontakt" också så att säga. Grejen är att händerna vänjer sig efter ett tag så om jag var du skulle jag köra utan.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

[Tassy]
0

Nej, grejen är att jag lider av Ehlers Danlos Syndrom. Jag sliter av mig huden bokstavligt talat och skulle dra på mig rätt jobbiga köttsår (har provat). Jag har inget val. 😕 Med handskar kommer jag för det mesta undan med lättare sår, valkar och blåsor som dom flesta.

Jag föredrar att vara utan handskar, men det är inte värt priset att få vara borta från gymmet i veckor efter ett rejält pass.

[TheMiko]
0

Handskarna nr8 länkar till har jag också, och med mig pratar vi små händer. Som en tio-tolvåring ungefär. Har också xs i dem. Tycker de fungerar bra och jag har de på hela tiden på gymmet.

[Tassy]
0

Ska försöka få fatt i och prova dem 👍

RobinEH
0

Har du fått tag på några?

[Tassy]
0

Nej, tråkigt nog.

[TheMiko]
0

Hur är intersports egna märke, http://www.intersport.se/produkter/energetics-adiva-fitnesshandske-p87537?farg=87538, i storlek till dig? Deras xs kan jag ha.

[Tassy]
0

Vet ej, har inte sett dem på intersportbutiken här öht. Dom har urkasst utbud… Snart blir jag tvungen att beställa över nätet och hoppas på det bästa.

[TheMiko]
0

Kan du inte be dem ta hem dem? Borde de ju kunna göra då det är deras egna märke.