Tips på spring/jogging musik gärna Rock!
Jag har nu börjat tröttna på min vanliga spellista med musik, så jag skulle gärna vilja ha tips på bra musik gärna rock men annat också såklart. Med bra fart och bas i 🙂
Jag tröttnar fort på samma-samma, om det inte är en extremt bra låt/artist då dvs. :) Så jag använder ganska ofta Radioplay-appen istället. Jag väljer vad för typ av musik jag vill lyssna på, så sköter den resten… :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Lola Montez av Volbeat
Gone Forever av Johnossi
Imagine Dragons har mycket bra, fast det är lite poppigt också.
American Idiot - Green Day
When you were young - The Killers
Snow och Dani California - Red Hot Chili Peppers
Basket Case - Green Day
Hollywood Hills - Sunrise Avenue
Burning Love - Elvis Presley (inte rock men en bra låt)
Crash - (diverse artister men The Primitives eller Shebang)
Hoppas du gillar nåt av det!
#1 Jag tycker appen är bra, men jag vill vara "säker" på vad som kommer så jag slipper byta låt 🙂
#2 Tack! Ja jag har lyssnat på några av dom när jag har tränat förut , men absolut bra förslag 🙂
Jag brukar springa till Rock of Ages-soundtracket, hehe. Bra blandning av låtar, roligt med covers och sådär…
Lift Me Up - Five Finger Death Punch är kanon att springa till :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har stora problem med att hitta låtar som har bra takt för löpning, men har kommit fram till att Youth (Daughter) och en cover av Twist and shout fungerar utmärkt. Cover'n blir man så glad av till på köpet haha, kan både jogga och springa i evigheter om jag har den i lurarna.
Allt som är lite tuffare och har gjorts av Nickelback tycker jag om att springa till. Det är tufft och mycket bra tempo i låtarna som passar löpning. Några favoriter är "Animals", "Burn It to The Ground" och "Next Go Round".
#5 orginalet eller från filmen? alltid kul med klassiker med "nya" röster!
#8 jag älskar att lyssna på nickelback när jag tränar, dock så har det blivit liite för mycket lyssnande så det känns inte så "taggande" som det har gjort🙂
#5 Från filmen! :D
Om du gillar Nickelback kan jag rekommendera Royal Republics skiva We are the royal och Danko Jones Below the Belt. Aggressiv rock man blir motiverad av. ^^
Här har du min spellista som fick mig igenom lidingöloppet ;)
http://open.spotify.com/user/skalar/playlist/31zA0cvOBcOxLIPDiEHF1s
Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com
Instagram: @metnalized