motsvarar squats?
Squats är något jag gillar att göra, men i somras blev jag sparkad av min häst på knäet och kan därför inte göra många squats innan smärta i knäet kommer krypandes.
Jag tänkte därför höra om det finns någon övning som motsvara squats på ett ungefär? Jag har beställt knäskydd för att ev det ska kunna stabilisera knäet under träningen, men tills dess får jag hålla mig borta från squats. Det är endast när jag gör den övningen som smärta i knäet uppstår. Skulle inte knäskyddet hjälpa får jag nog säga adjö till squats helt tills knäet är helt återställt 😕
Vet ni någon övning som ungefär motsvarar squats? Den övningen ska inte kräva ett gym för att utföra, utan kroppsbelastning (ev hantlar också) är det jag söker 🙂
Jag antar att du har varit hos doktorn med knäet? Vad sa hen om träning osv? Annars kan du göra så att om du tex kan göra 7 squats så gör du 5 istället x 3, om det funkar. Eftersom du har skadat knäet behöver du ju förmodligen träna upp det och knäböj är en jättebra benövning. Om du kan göra utfallssteg så är det också en bra övning.
Jag skulle rekommendera att gå till en sjukgymnast. Att börja laborera på egen hand kan inte helt orimligt göra mer skada än nytta.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny