Träning iFokus

Träning

Etikettträningstillbehör
Läst 2806 ggr
ninor
0

Hörlurar

Vad använder ni för hörlurar till löpning? Har ett par in-ear hörlurar från Scullcandy som visserligen är snygga, men ganska värdelösa när det kommer till träning. De åker ur öronen heeeela tiden, plus att jag trasslar in mig i sladden.

Har små öron och får ont i öronen av "hårda" modeller. Några idéer?

Evelinaalma
0

När jag är ute och springer brukar jag ha hörlurar och dem trillar ut på mig med, men nu när det börjar bli lite kallare kan du ha ett 10 cm hårband eller något liknande, jag vet inte riktigt vad dem jag menar heter, men det är ungefär som om msn klippt av en mössas topp så att det bara är ett band kvar! Sen sätter du det över hörlurarna!

ninor
1

#1 Har provat det med men då åker hårbandet av istället haha… Det enda som funkat är att ha en riktig mössa på huvudet, och det är ju ok under hösten/vintern, men mindre kul att springa runt med mössa mitt i sommaren…

RobinEH
3

Använd hörlurar som sitter utanpå öronen.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Nali
0

Sport/träningshörlurar fungerar för mig, har också väldigt små öron och nästan inget annat fungerar

HannaM
2

Jag gav upp och tejpade fast dom med vanlig kirurgtejp…

[Majbot]
0

Har sporthörlurar som går in i öronen, typ som vanliga som hänger i örat plus ett mjukt överdrag som har en liten tratt som leder in i örat typ. Låter mysko men de tappar jag aldrig. Dock är det otroligt dåligt med bas i dem </3

ninor
0

#6 Hmm..Du vet inte vad de heter, eller har någon bild/länk?

ninor
0

#8 Hmm..Ser ut att vara sånna där hårda varianter? Sånna som sitter i öronsnäckan?

Sånna funkar inte för mig :(

[Majbot]
0

#9 Hårda skulle jag nog inte beskriva dem :P men de är ju inga in-ear.

Regiina-c
1

Man kan kolla i olika affärer om dom har in-ear med "krokar" runt öronen. Funkar bra för mig för jag har samma problem, dock så är det dålig bas i mina. :)

LoAEmma
0

Jag kör med större lurar som sitter utanpå öronen!
Såna där små trillar bara ur öronen.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

ninor
0

Jag ska nog kika på in ears med "krokar". Tror att de skulle funka! :) Struntar i om det inte är världens bästa ljud i dem, ska bara ha dem när jag tränar och just då bryr jag mig inte så mycket om basen etc, sålänge jag får något att lyssna på. ;)

Kelin
0

Jag kör med Urban Ears funkar bra! Iallafall dem som sitter utanpå öronen, dessutom isolerar dem ljud utifrån riktigt skönt! Om man svettas mycket om huvudet kanske dem blir lite ofräscha men de går säkert att ordna!

Niiinah92
0

Kör med en trådlös variant som går över öronen och in-ear. Lite jobbig då den går runt skallen under hästsvansen och böjer man huvudet bakåt så slår den emot nacken men annars är de bra att springa med.

MagArne
0

Hmm, 15 inlägg och bara en produkt har nämnts så pass specificerat att man exakt vet vilken det är. Kan ni lista några fler produkter som sitter ordentligt?

Själv har jag ett par BOSE MIE2I och de fungerar inte alls bra vid löpträning. Känns som de ska trilla ur när som helst och ljudet blir dåligt då de inte sluter tätt. Till promenader fungerar de dock utmärkt.

Själv hade jag tänkt ha lurarna på löpbandet på gymmet och om möjligt inga in-ear.

carcharodon
0

Jag har likadana som #17 länkade till! Funkar klockrent vid joggingturer. Finns ingen risk att de ramlar ur.

hannakbjorklund
0

Jag använder UrbanEars, Plattan tror jag modellen heter. De är mjuka, isolerar ljud utifrån väldigt bra, basen och ljudet på musiken är riktigt bra kvalité och främst; de sitter kvar så bra huvudet. Jag lessnade på att ha mina iPhone-lurar som bara åkte ur hela tiden så valde att lägga runt 600 kr på ett par ordentliga lurar.

MagArne
0

#19 Är det dessa du har?
http://www.urbanears.com/headphones/plattan/plattan-black/

Hur fungerar de om/när man blir riktigt svettig i och med att huvudbygeln ser ut att vara tygklädd?

Sitter de bra på huvudet när man springer? Skulle kunna tänka mig något liknande tror jag 🙂

hannakbjorklund
0

#20 Japp, det är dem. 

Huvudbygeln är klädd i tyg - och jag är en sådan som svettas ganska ordentligt när jag tränar, men jag har inte upplevt något problem eftersom tyget inte har absorberat alltför mycket av svetten. Jag har använt mina en hel del vid träning och tycker att de inte har blivit äckliga eller ofräscha på något sätt. Vill man så skulle man ju kunna torka av dem, så att man får bort det värsta som än så länge ligger på det yttre lagret, efter träning.

Om de sitter bra! De har en väldigt fast och stabil passform, utan att bli obekväma eftersom de små kuddarna som sitter på själva lurarna är väldigt bekväma. Man kan justera hur nära lurarna ska vara själva bygeln och det är ju ett plus eftersom det minimerar risken att de ska guppa eller svänga omkring på huvudet när man skumpar omkring.

Ett plus är ju även att man kan börja ihop lurarna, tack vare den mjuka bygeln, så då tar de mycket mindre plats. Super om det är lite trångt i träningsväskan. 

Jag köpte mina på Teknikmagasinet, som har ett ganska bra utbud av färger men även UrbanEars mindre lurar med gummiploppar. Annars är det lätt att få tag på dem, de finns lite överallt - både i butik och på nätet. Jag tror att det finns en garanti på 1,5-2 år också, så skulle något mindre fel uppstå så är det lätt att få ett nytt par.

ninor
0

Valet för min del föll till slut på dessa:

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/SHQ3200/philips-horlurar-in-ear-actionfit-shq3200-orange

De är sköna, och de sitter kvar i öronen oavsett om jag gymmar eller är ute och springer. Dålig bas i dem dock, och ljudet kan ibland vara halvtaskigt. Men det duger helt klart för att ha till träning! Går även att ställa storleken på öronbygeln.

[EmmiieErixon]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har min pojkväns beats vissligen är de de största du kan hitta typ enorma 😂 men aa iaf de sitter bra på mitt lilla huvud iaf och basen är gryyym! nu kanske de är i dyraste laget men de finns ju liknande som man kan ha :) behöver enligt mig inte va små pluggar :) tycker det är skönare när det sitter som berget än att de ramlar ut och så ska man fixa det och så håller man på hela träningspasset de ramlar ur man sätter in de ramlar ur man sätter in om och om igen puh nej jag kör på stora saker som sitter bättre 😛 ser ut som dumbo i dem men LJUDET åååh 🤪

[MyCassie]
0

När jag kunde springa använde jag min AKG lurar som är kända för att ha ruggigt bra ljud i likhet med Sennheisers lurar. Sen går de ju att vika ihop också och stoppa i fickan vilket är smidigt. http://www.komplett.se/akg-k518le/645831

[Majbot]
0

Fick ett par jaybird i julklapp, trådlösa(bluetooth) och fungerar utmärk. Ramlar inte ur öronen heller med hjälp av tillägg(in-ear). 

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/185293-jaybird_freedom_sprint_storm_white_sportlurar

MagArne
0

#23 går det verkligen springa med dessa jättelurar?

Ser ut att vara ett par Beats by Dr. Dre Pro vilka kostar ca 3.500kr och är det verkligen så smart att träna med sådana dyrgripar?

Sen behövs det ju en extern hörlursförstärkare till denna typ av lurar om de ska komma till sin rätt.

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/varumarke/beats_by_dr_dre/beatsbydrdre-beatspro-white/176232.5695/

[EmmiieErixon]
0

#26 ja så om de är dyra? bra ljud är bra ljud enligt mig och jag blir bara galen på små pluppar som ramlar ur :) och jag vet inte hur ni springer men funkar för mig både jogga och pw :) fast brukar inte ha dem på gym dock :)