Träning iFokus

Träning

Etikett: tips-inspiration
Läst 1474 ggr
Suskiv
0

hur ser era träningsplaner ut för 2014?

Nyfiken att se vad ni har planerat för det nya året. 

Själv ska jag börja på Korpen gympa som komplement till Crosstrainer och styrka.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

fia-mia
0

Jag kommer satsa på kvalitativa pass, cirka tre styrkepass i veckan varvat med lite löpning och promenader. Kommer även bli gyminstruktör på Friskis och Svettis.

Viktigast för mig är att hålla en balans mellan mat, träning och vila som håller hela livet och inte träna 1-2 ggr om dagen bara för att jag inte har något bättre för mig eftersom det bara skapar massa negativ stress.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[Majbot]
0

Ska äntligen byta till ett redigt gym och inte ännu ett kommersiellt gym som bara fokuserar på fettförbrännargalna tjejer och pensionärer. 

Dock har pojkvännen fått jobb nu så han kommer flytta vilket innebär att jag får träna själv under veckorna(vi brukar spota till varandra). Så att maxa i axelpress och bänk kommer bli tuffare än vanligt :p Jakten på en andra träningskompis är redan igång!

Tanken är deff fram till sommaren och mina styrkemål 130 kg marklyft, 80 kg bänkpress och 100 kg knäböj kvarstår (Y) (Ligger i dagsläget på 125 mark, 70 bänk och 80 knäböj)

[westerlind]
0

Jag kommer att köra 3/4-split på gym, plus yoga en en gång i veckan. Ska äntligen också få börja springa igen. Dessutom ska jag gå en riktig introduktionskurs i Crossfit, och fastnar jag kommer jag nog fortsätta med det mer "seriöst".

Jag vill göra allting just nu, springa, lyfta och bli en liten vig cirkusartist. Har inga egentliga mål utan kommer bara köra på det som får mig att må bra och som får mig att känna mig stark och snygg.

Skogshumblan
1

Från och med nu fram till maj är det fokus på att öka distans, komma ner i tid/ km och klara gbgvarvet på 2.20-2.30. Ett delmål är milen sub 60. Beroende på hur väglaget blir kan det bli crosstrainer eller löpband för att hålla uppe tempot. Lite svårt med snömodd och halka. Efter maj är det vila med träning när jag vill och vad jag vill. Så får vi se vad det blir för lopp i höst/vinter :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Tassy]
0

Jag vet inte riktigt vad som är rimliga mål, mer än att "äta, träna och växa" 🙂 Jag vill främst förbättra min teknik i marklyft och knäböj, men några viktmål har jag inte.

Största jobbet får jag nog göra vid matbordet och på sofflocket tror jag. Jag vill så mycket mer än vad min kropp klarar av.

MagArne
0

Mycket spinning och löpning för min del. Skulle vilja springa Stockholm Marathon.

Metnal
1

Jag skall klara vasaloppet i mars och sen Sthlm triathlon i sprint i aug/sep (kommer inte ihåg datumet :D)

Annars e det 4-5 styrkepass i veckan som gäller och innan dess lägga in lite mer cardio.

och hålla koll på maten (har sabbat det bra nu över julen ;))

/Linnéa thefatcheerleader.com

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

Juicy
0

Jag ska först och främst testa ett nytt upplägg där jag fokuserar lite extra på vissa muskelgrupper. Sen ska jag vääääxa såklart. Tanken är att påbörja en deff någon gång i mars.

Beroende på hur utfallet blir tänkte jag debutera i bikini fitness i slutet av året, är jag inte redo då blir det året efter det. :)

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Pauliine
0

- Tråkig jag är, men kommer göra allt för att köra på som jag alltid gjort :)

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Lazzie_
0

Är anmäld till Tjejvasan och har tänkt köra minst ett seedningslopp innan, så till att börja med blir det väl träning till det. Hoppas bara det behagar snöa här snart så jag kan skidträna. Utöver det har jag inga specifika mål för 2014. Tränar väl på löpning som vanligt och försöker öka veckomängden och sänka tiderna antar jag 🙂

lisa90
0

Fortsättning på tung styrketräning som är det jag fokuserar mest på och där har jag satt viktmål. Få ordning på stabiliteten i höften. Gå ner de sista typ 2-3kg tills jag nått min målvikt. Komma under 24min på 5km.

[MyCassie]
0

Försöka gå på löpbandet så gått det går och regelbundet.

ManU77
0

Jag kommer köra vidare med mitt HIT-program ett tag till. Tycker själv att jag håller på att bli för tung. Jag byter förvisso ut fett mot muskler, men jag vill inte väga hur mycket som helst för det. I februari/mars någon gång kommer jag mest troligt byta. Dels för att jag vill hålla motivationen uppe, dels för att jag vill träna oftare än 1-2 ggr per vecka (jag tror 3 ggr/vecka kommer bli optimalt), dels för att kroppen ska få omväxling och sedan det där med att inte bli för tung.

Målet är att komma ner till min målvikt, att på den vikten ha en stark, frisk och hyggligt vältränad kropp, samt att minska risken för arbetsrelaterade krämpor och skador.

Ellociraptor
2

Spontant vill jag säga "komma igång med löpningen", för nu har jag återigen tappat det… men grejen är att jag är expert på att komma igång, mitt problem är att det alltid dyker upp något skit som gör att jag slutar och måste börja om igen.

Så, nu är målet att köra en sån där C25k-grej (fast börja någon vecka in, jag är inte HELT otränad) och att när jag är uppe i 5k INTE sluta utan faktiskt hålla igång.

Målet för året är att springa minst 75 mil och att kunna springa milen utan att stanna.

papabear
0

Nytt träningsupplägg ! Gå ner minst 10kg Hekroppsstyrkepass Mån Ons Tors PW/Jogg Tis Fre 💪✊

[Tassy]
0

#15 2 helkroppspass efter varandra är kanske inte det bästa, vila mellan så kroppen orkar med.

lydds
0

Fortsätta så som jag gjort det senaste halvåret. Bli stabilare och fortsätta nöta in övningarna så det blir mer korrekta utförda. Har även tänkt börja köra mer kondition nu till våren, även fast jag tycker att det är så ruskigt tråkigt jämfört med tyngderna.

Inaarah
0

Ska fortsätta som jag gjort med styrketräningen. Enda skillnaden blir att jag ska börja lägga på mer vikter - våga lyfta tyngre! Annars ska jag satsa mer på kondition, då jag vill bli mer uthållig. Tänker försöka simma en gång i veckan, som variation, samt köra mer intervaller av olika slag. Även blanda powerwalks, cykling, löpning etc.

[TheMiko]
0

Kommer kämpa vidare med att bygga lite muskler, vill även tappa ytterligare något kilo även om det jag har kvar inte stör mig.

Fortsätter med det jag gör idag 2 löppass i veckan, 2 helkroppspass på gymmet och ett crossfitpass som ger både styrka och kondition.

Hoppas att jag slipper ifrån förkylningarna också för denna hösten har blivit helt galen pga dem.

papabear
0

#16 Vad tycker du jag ska köra på Torsdagen då ? Måste göra nåt! ;)

[Majbot]
0

Mån - Helkroppspass

Tis - Jogga

Ons - Helkroppspass

Tors - Jogga

Fredag - Helkroppspass

papabear
0

Har inte tillgång till gym på Fredagar #21 Annars hade det varit ett ypperligt schema :)

[Majbot]
1

Tis - Helkroppspass

Ons - Jogga

Tors - Helkroppspass

Fre - Jogga

Lör  - Helkroppspass