Stretching
Har börjat stretcha lite, och då gör jag en övning där man ska dra fram låret till bröstet, klarade det. Nu gör det ondare, asså det sträcker mycket mer nu än när jag gjorde det sist, och sist var inte längesen alls. Så nu kan jag inte dra fram låret till bröstet längre även ifall jag kunde det för ungefär 3-5 dagar sen. Vad kan det bero på?
Jag har ju kunnat det innan även ifall jag inte gjort övningen på 3-5 dagar, så det kan ju inte beror på att jag inte gör det regelbundet eller kan det? 🤔
(Visste inte om jag skulle sätta den på hemmaträning eller skador och problem, men satte den här ändå för jag ser det som ett problem😛)
Du kanske gör det på mer "rätt" sätt. Bara en sdan grej att svänka när man gör denna övningen gör att det stramar mer och stretchar med.
Även om man sätter foten i en annan vinkel och om man överstretchat förra gången.
Överstretchar du så kommer musklerna att streta emot istället och känns då ömmare/stramare.
Att stretcha rätt och slätt genom att bara dra lemmarna kan få motsatt effekt och göra en stelare då man sträcker musklerna istället för stretchar. Stretchning skall vara avslappnande och mjuka upp musklerna.
Tack så jättemycket för ditt svar! Ska tänka på att inte sträcka i fortsättningen :)