Träningform?
Jag har aldrig i mitt liv tränat något annat än hästridning, men har inte råd att gå tillbaka till det just nu. Men jag vill och känner verkligen att jag behöver komma igång med någon form av träning, men jag vet inte riktigt vilken träningsform som kan passa mig bäst?.
Min inställning till träning är att det bara är jobbigt och inte så roligt, och jag har alltid ursäkter för att inte träna.
Jag är smal och vill helst inte gå ner i vikt, men har varken någon kondition eller styrka, och skulle behöva hitta någon rolig och "trevlig" träningsform nu eftersom att jag är gravid men ska ha barn först i Juni. Då är det ju bra om man har tränat upp sig lite osv.
Jag måste låta som världens lataste människa, men jag känner ingen motivation överhuvudtaget men förstår att det är något jag måste börja med, så finns det någon träningsform som är lite extra kul att börja med när man under sina 23år aldrig tränat?🙂
Promenader med bekanta? Roligare att vara två och ett bra sätt att umgås på :-D
Jaa jag skulle vilja, men mina vänner säger alltid nej och verkar alltid ha någon ursäkt till att inte följa med :P
Kanske någon gruppaktivitet inomhus nu när de är så dåligt väder? :)
Kan inte säga något annat än att testa dig fram och kör på det du tycker är roligt, annars kommer det vara svårt att hålla igång i framtiden.
Jag skulle nog föreslå dans eller simning.
Jaa! men dans är något som är roligt, men vart hittar man dessa olika danser? jag vet att friskis & svettis har några men finns det några fler ställen som kan ha? (känns som en helt ny värld det här med träning) :)
Vet att 24/7 har zumbapass, men att ta liknande klasser, t.ex. aerobic eller spinning är ju en bra start om man är en 'noobie' så att säga :)