Illamånde, yr och trötthet.
Jag är en 13 årig tjej, tränar innebandy och fotboll aktivt 2-3 gånger i veckan + minst en match. I April under en innebandy cup så började jag må illa, fick yrsel och blev extremt trött, jag avbröt matcherna och satt istället bara och kollade. Efter det har jag varje gång vid anstränging fått samma symtomer. Vilker gör att jag aldrig kan genomföra en hel träning/match.
Har aldrig haft någon allvarlig sjukdom tidigare och alla prover, EKG osv ser bra ut. Läkarna säger att det bara är att vänta.
Men nu har jag blivit riktigt trött på det, psykiskt också då jag verkligen vill kunna satsa på sporterna. liksom är det normalt att må såhär i 8 månader? någon som har varit med om liknande? eller någon som har förslag på vad det kan vara? alla förslag är välkomna:)
Visste inte i vilken kategori jag skulle lägga denna tråd, men eftersom att den har i samband med träning och göra så la jag den här.
Hur äter du? Hur sover du?
Mat och sömn är A och O om man inte ska köra sig i väggen när man tränar.
#1 äter frukost, lunch, middag och ca 3 mellanmål, alla i lagom mängder för mig. Jag sover från 21.30- 6.30 vilket jag inte vet om det är lagom men jag är trött oavsätt hur länge jag sover..
Jag tror inte att det beror på mat och sömn men man vet ju aldrig kanske behöver tex mer proteiner eller 1 timmes mera sömn.
Jaha, säger de att det bara är att vänta så får du la göra så. Eller så säger du att du inte har tid att vänta och förväntar dig att få en ordentlig medicinsk undersökning för att reda ut orsaken till ditt mående.
Vilka prover är det ni gjort? TSH, Hb, Hba1c, LPK, TPK, S-B12 etc.
Det är ju rätt vanligt för kvinnor att drabbas av anemi men även andra former av vitaminbrist.
Icke att förglömma att man kan ha många brister utan att proverna visar på det.