Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 1239 ggr
Brinnepengarbrinn
0

Hjälp - magrutor

Tjena! Jag har börjat träna och skulle sjukt gärna velat bygga magrutor, är det jag har som mål i nuläget. Jag tränar varannan dag och ute och joggar 3-4 km, samma dag som jag tränar på gym. Jag försöker undvika att äta onyttigt, som kolhydrater, såser osv :) Ska jag fortsätta i samma spår eller behöver jag ändra på något? 

Te.x, ikväll ska jag och några kompisar äta tacos, något jag behöver undvika? Något jag borde äta mer av? Tacksam för svar! :)

Juicy
3

Varför undviker du kolhydrater?

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

[Tassy]
0

Gör gärna tacosås på kvarg och vitlök 👍 så får du upp proteinet!
Se upp med nachochips o dyl - det är inte så nyttigt. Gör gärna eget bröd/egna wraps.

Kolhydrater kvittar egentligen, om du vill så ät, men håll portionsmängderna och överkonsumera inte, som med allt annat. Fullkorn funkar utmärkt tycker jag. Andra föredrar/mår bättre av att dra ner kolisarna. Det är inget mirakelknep för att få fram magrutor - För det gäller en låg kroppsfettprocent och antagligen jädra massa magträning t.ex. olika plankor och styrkelyft där hela kroppen jobbar.

Pauliine
1

Det är inte bra för kroppen att kombinera styrketräning och konditionsträning på samma dag då musklerna efter styrketräning behöver återhämta sig och konditionsträning stoppar denna återhämtningsprocess. Försök istället att dela upp i veckor (eller månader) där du fokuserar på förbränning kontra uppbyggning.

Mitt tips är att äta så hälsosamt som möjligt. Välj sallad till maten, fullkorn istället för vitt, så lite socker som möjligt och fokusera på proteinrik mat.

Det du bör undvika är i första hand socker. När du börjar undvika kolhydrater börjar du gå på speciella dieter, detta är inte nödvändigt utan att hålla sig till en hälsosam, varierande kost brukar räcka så länge man inte vill tävla i fitness tex.

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

[Majbot]
0

Kolhydrater behöver inte vara onyttigt. Finns alltid bra/dåliga alternativ.

Sjöstjärna
0

Istället för att undvika kolhydrater i stort är det bättre att undvika socker (som redan nämnts), spannmål, ris och majs, främst för att dessa är inflammationsdrivande och utgör en belastning på hela systemet. Undviker man dem slipper kroppen jobba järnet för att kompensera för dessa och försöka hålla dig frisk och kan istället fokusera på att bygga muskler. 🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"