Motivation!
Hur finner ni motivationen till o träna? Främst till att Börja träna, när man är i det stadiet att: jag ska när…, jag hinner inte, jag gör det sen, osv.
Jag behöver all hjälp och motivation jag kan få! Snälla hjälp mig bli fitt for fight sommaren 2015!
I princip:
https://www.youtube.com/watch?v=70T_WkVb4XA
Allt har med tankesättet att göra, självklart. Ta dig i kragen och gör det som behövs göras för att du ska komma ett steg närmre din dröm, eller också skjut upp det och ta ett steg bakåt. Your choice.
För mig handlar det mycket om att bara komma igång. När det blivit rutin är halva jobbet gjort, så att säga. Tillslut kan det till och med bli roligt, och efter ytterligare ett tag, ett beroende. :-)
Jag har ett knep som fungerar för mig. Jag vet att om jag far hem, t ex efter jobbet, kommer det inte bli någon träning gjord den dagen. Jag måste få det gjort när jag ändå är i farten. Om rumpan når soffan är det helt enkelt kört. Men eftersom jag vet det kan jag också se till att det inte händer.
Jag bara gör det! (Oftast.)👍
Känner jag inte för det vänder jag bort den tanken och gör det ändå och jag blir så stolt över mig själv när jag har gjort det (vilket jag har lärt mig).
Nu ska jag inte ljuga för vid få tillfällen blir det inte av, men då är det som det är och jag gör det nästa gång i stället.
Jag älskar att träna, behöver inte fler orsaker än så. Hitta något du gillar att göra så kommer du göra allt för att få utföra den aktiviteten.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Problemet är som #2 säger, det är just "komma igånget" som är jobbigt. Jobbar mycket nätter så måste hem efter jobbet, och då är det som du säger, man kommer inte ifrån lägenheten. Värdelöst! Får fasen ryckningar på detta beteende

Bestäm tid och plats med någon vän. Eller boka in ett pass. Så du har det uppskrivet och har svårare att låta bli. Särskilt om det är med e vän som man inte vill lämna ensam. och det viktigaste, välj en träningsform du tycker om. Att släpa sig iväg för att springa när du avskyr det ger ju dubbelt eller trippelt motstånd liksom. Sedan kan du ju börja springa senare när du har rutinen om det känns som det behövs eller kan ge något. Just löpning är ju bara ett exempel här.
Det tar ca 3 månader att skapa en vana. Så ju mer tiden går ju mer motivation får du naturligt. :-)
I början är det kämpigt men sen när man kommit gång ordentligt så kommer du sakna träningen.
Efter jag slutade på grupp- aktiviteter (fotboll, boxning, karate) blev jag helt värdelös på allt som har med träning att göra.. rentav skamligt lat.
Men när jag väl bestämde mig för att komma igång funderade jag ut vilken träningsform som skulle kunna motivera mig oavsett årstid & väder.. & då blev svaret ett löpband.
Så köpte ett löpband för 10 000 & blev beroende redan efter 5 veckor! Dyrt, men värt varenda krona :) När jag väl får träna igen (haft 2 otursår med skador & skit så sätter jag igång igen & då ska jag även lägga till styrketräning i schemat)
Kortfattat: Gäller nog bara hitta den träningsform som passar & motiverar dig bäst. Hade jag valt utelöpning eller gym hade jag nog inte kommit någon vart liksom …
Sen för att minnas träna i början när det inte är någon vana/ beroende kan du smyga in motiveringar i vardagen.. t.ex. har jag en vältränad tjej kropp som bakgrundsbild i mobilen .. så blir alltid påmind om min dröm- kroppsform.. haha …. Lycka till ;)
För mig är det bästa att ha en kompis man bestämt dag med, svårt att maska sig ur. Att boka i kalarndern och bara köra funkar men då behöver man disciplin.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.