Era träningskläder
Skulle vara roligt att se vad ni har för kläder när ni tränar och skicka gärna med en bild! 😃 Vill speciellt se träningsbyxorna ni har.
Ska köpa ett par "träningsleggings", vet inte vad de heter men såna där tajta. Vilka är bäst? Får inte synas nå svettfläckar. De ska vara billigt också.
När jag löptränar
Sommar
Grövre shorts med förslutningsbara fickor för mobil och nyckel
Linne eller t-shirt i funktionsmaterial
Korta funktionsstrumpor och Nike joggingsko.
Sval sommar
3/4 byxor eller hel joggingbyxa som rymmer mobil och nyckel.
Långärmad funktionströja och slimmad reflexväst om mörkt
Längre funktionsstrumpor och Nike joggingsko.
Vid kall väderlek även
Funktions t-shirt under långärmad funktionströja eller dubbla långärmade och reflexväst om mörkt
Tunna windstoppervantar och mycket tunn ullmössa.
På gymmet
3/4 byxor och funktions-t-shirt
13 år gamla fula addidas tennisskor
Jag struntar fullständigt i senaste modetrenden. Jag springer så jäkla fort så inga snygga tjejer hinner ifatt mig ändå. Och när jag väl stannar är jag allt annat än fräsch 😉
Jag löptränar och svettas mycket så för mig är klädernas funktion viktig. Är inte helt ointresserad av vad jag har på mig men inte märkesnörd. Tycker det är svårt att hitta löpartajts som inte är så tunna att underkläder syns igenom. Tyvärr är dyra märken inte en garanti på den biten… Sommartid har jag 3/4 löpartajts i svart, tröja eller linne med "coolsystem", alltså material som svalkar lite och suger upp svett. De jag har nu är ett turkost från Adidas. Vintertid har jag svarta långbenta löpartajts, knallrosa ångärmad tröja och lätt jacka från soc. Stadium sålde settet för några år sedan. Har haft dem två år och de håller än. Är det riktigt kallt ute har jag ett underställ under träningskläderna. Har ett tunt som funkade sådär i vintras så funderar på ett i merinoull för värme och uppsugningsförmågan.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Löpning, ute när det är snorkallt och eländigt som nu.
Vanliga trosor
soc sport-bh
soc löparstrumpor med långa skaft
Halens tights, vadlånga
Point zero underställströja
soc tränings T-shirt
Dobsom löp och walkingsets jacka
Reflexväst
Asics Sonali skor
Hemma:
- Vanliga trosor
- Soc sportbehå
- Halens tights, vadlånga
- Soc tränings T-shirt
- Barfota eller Asics Sonali skor och soc löparstrumpor med korta skaft (beror på vad jag ska träna)
I simhallen
- Soc baddräkt
- Badhusets simmössa
- Zoogs simglasögon
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Olika men på gymmet har jag antingen vanliga shorts av typen fotbollsshorts, mjukisbyxor eller löpartights. Oftast en t-shirt och nästan alltid en jag fått gratis med reklamtryck tvärs över allt. Ibland när det är kallt drar jag på mig en tröja över och det är i regel någon urtvättad variant. Barfotaskor på fötterna. Det här med att ha snygga träningskläder är inte så viktigt för mig. Alls.
När jag springer har jag på sommaren shorts, samma som ovan, t-shirt/linne och ibland keps beroende på hur soligt det är. Sommartid springer jag alltid i barfotaskor.
När det blir kallare åker understället på, löpartights utanpå och en vindtät jacka upptill. Sedan är det mössa, vantar (önskar mig vindtäta i julklapp) och när det blir riktigt kallt halsduk. Yllestrumpor och "vanliga" löparskor med goretex och bra grepp.
När jag klättrar har jag antingen shorts, oftast som går över knäna för att minska antalet skrapsår, eller långbyxor (mjukisbyxor eller ett par mjuka i jeanstyg som är mer slitstarka). Vanlig t-shirt eller möjligen ett linne och nu när det börjar bli kallt i klätterhallen börjar jag oftast passen med en fleecetröja på mig och jag har även en tunn bomullsmössa. Ja, sedan har jag klätterskor också=)
Sedan har jag ju naturligtvis alltid en sportbh och trosor på mig och oftast (klättringen undantaget) strumpor.
Älskar träningstights och har lite för många. Mina favoriter är svarta från Under Armour sköna och blir inte sådär genomskinliga som en del tenderar att bli. Sen dessa knallrosa från mxdc! Om man inte vill lägga så mycket pengar på tightsen tycker jag SOC är väldigt bra annars HMs. Ja typ såhär kan jag gå klädd på gymmet:)
Har ni tips på kläder till spinning? Det blir ju så h-e varmt på cykeln utan fartvind som kyler. Eller är det kanske bara mitt gyms ventilation som är värdelös?