Träning iFokus

Träning

Etikett: skador-och-problem
Läst 1014 ggr
[Djurlinnea]
0

Skada verkar inte tas på allvar

Jag har haft problem med höfter och rygg sen flera år tillbaka. Fick svar i augusti att jag hade diskbråck och att jag hade en övergångskota i ländryggen, som troligen är anledningen till diskbråcket. Hur som helst, så har jag gått med diskbråcket i snart ett år. Nu under tiden har jag anpassat ryggen efter smärtan och på så sätt har mina ryggmuskler belastats fel och börjat brytas ner. 

Förra veckan fick jag äntligen träffa en sjukgymnast. Det kändes verkligen som om jag skulle få den hjälpen jag behövde och att det skulle börja bli bättre om jag verkligen satsade på att bli bättre. Så jag fick boka en ny tid idag, för att gå igenom rehabprogrammet. Jag var dit idag, receptionen "skrev in" mig och jag gick upp i gymmet för att vänta på sjukgymnasten. Jag satt där och väntade i 45 min efter (!) avtalad tid. Medans han gick och tog emot andra patienter som hade tid efter mig. Utan någon som helst tanke på att jag hade tid. 

Så jag gick helt förtvivlad därifrån, utan träning och rehabprogram. Jag hade väntat så länge på att få börja träna igen och hade ställt in mig på att verkligen satsa på att börja bygga upp musklerna igen. 

Nu är motivationen verkligen i botten och jag står på ruta 1, ännu en gång. Hur många motgångar kan man ta egentligen? 

Kan tillägga att jag är 14 år, spelar basket (har i princip spelförbud just nu) och håller på att tappa träningslusten helt och hållet. Nu idag åkte jag 3,5 mil i enkel resa bara för att träffa en sjukgymnast och är nu ännu bara ännu mer besviken. 

Nu har jag spytt ut allt jag har att säga och jag behöver verkligen lite tips, motivation och pepp.

Skogshumblan
4

Först och främst, be dina föräldrar ringa och prata allvar med den sjukgymnasten, så gör man inte mot någon! För det andra. Låt de här känslorna komma ut men låt dem inte vinna över dig. Om du kan så gör vad du kan för,du har hela livet framför dig. Ta vara på dig, gör det du vill och mår bra av och lev! Hoppas du får träffa en vettig sjukgymnast som tar sig an dig snart!Lycka till och varm kram.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Djurlinnea]
0

Min mamma var dit och pratade med sjukgymnastcentret i morse. Fick svaret från receptionen att min tid var inbokad som ren träningstid utan sjukgymnast. Men för det första så får jag inte göra särskilt mycket och för det andra så måste jag ju göra det rätt för att bygga upp musklerna på rätt sätt igen. Så jag förstår inte hur den missen hade gjorts, när vi satt i rummet när sjukgymnasten bokade in tiden. 

Men det visade sig att det hade varit något med bokningen hos sjukgymnasten och bokningen i receptionen som inte stämde riktigt. Så jag fick en ny tid bokad, en rad ursäkter och att dom ska ta bättre hand om mig hädan efter. Nu hoppas jag dom lovar det och jag ger den tidigare sjukgymnasten en sista chans. 

Är fortfarande skeptisk till det men vad kan jag göra? Jag måste ju bli bättre snart och jag vägrar åka längre än jag redan måste för att träffa bra sjukgymnaster. Jag hoppas verkligen på bättre bemötande den här gången.

Skogshumblan
0

Så bra att det redde upp det men det känns som du skriver sådär trovärdigt att inte hjälpa första gången. Hur som, jag hoppas det blir Brå framöver och att du hittar sätt att träna som din kropp voh du mår bra av.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

RobinEH
1

Det är lätt hänt att det görs misstag i bokningssystemen. Ta det inte personligt.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa