Sprungit 5 km
Hej! idag så sprang jag 5 km, vet ni hur mycket man bränner ungefär? för jag sprang så mycket jag orkade sen om jag inte orkade mer så gick jag. Jag stannade aldrig heller! ligger jag bra till? jag ska springa 5 km varje söndag, tycker ni det värkar lagom? vill gärna få tips och sånt med. (om ni undrar så är jag 13 år, och är lite kraftig som gärna vill bränna lite fett!). Tack och hej. 😃
Fokusera inte så hårt på hur många kalorier du bränner. Lägg hellre energi på att faktiskt röra på dig, det är så svårt att beräkna hur mycket man förbränner eftersom det är så många faktorer som spelar in.
Bara springa 5km varje söndag är lite lite för att det ska ge konditionen en skjuts. Hur ofta har du gymnastik i skolan och är du ordentligt aktiv på dessa?
Men du ska ju helt klart ha en eloge för att du sprang 5km. Bra jobbat och snart fixar du den springandes hela vägen 👍
Bra jobbat! 🙂 Jag är löpare och det är riktigt roligt att springa när man har kommit in lite i det. :)
Jag håller med Majbot, försök att inte fokusera på hur mycket du förbränner utan försök få till en träningsrutin som känns bra istället. 🙂
Ha en trevlig dag!