Behöver hjälp att komma igång
Hej Jag är en 16 år gammal tjej som vill börja träna. Det jag vill uppnå med min träning är att jag vill få lite tydligare muskler, bli "fastare" och smidigare. Jag vill främst fokusera på mage, lår och rumpa. Men jag vill absolut inte bli någon stor biff med jätte muskler eller så hehe:p Jag går ett naturbruksgymnasium där jag bor på skolan i veckorna och på skolan har vi ett enkelt gym med lite olika maskiner och hantlar så det är där jag kommer att kunna träna. I och med att jag pluggar och har en hund att ta hand om så kommer jag inte kunna träna så jätte ofta utan det kanske kan bli ca 1-2 gånger i veckan till att börja med sedan kanske jag ökar på det lite i framtiden men det tar vi då:) Iaf så behöver jag hjälp med hur jag ska lägga upp min träning och jag har ingen aning om vilka övningar jag ska göra så ni får gärna kommaed tips och idéer om hur jag ska göra:)
Hälsningar Lovisa & Chester❤
Hur "biffig" du blir av träning är genetiskt betingad. Vissa personer blir biffiga bara de rör på sig lite, medan andra inte blir det även av ett helt liv målmedveten träning.
Något som slår mig är att du kan ju jogga.
Då kan du ju även ha med hunden. (Ett litet plus, typ.)
#1 okej jag får väll testa o se om jag är någon bodybuilder eller inte då…nä skoja bara haha #2 jo jag vet jag brukar göra det ibland men jag vill satsa lite mer på nu då jag bara går ner i vikt av joggning och mitt mål är ju att bli mer fast utan att gå ner massor i vikt:)
#3 - Jag såg några minuter på ett "varför slösar jag pengar på en massa skräp och fixa min ekonomi"-program".
Det var en tjej som la cirka 13-15000 kronor per år på coca cola, (eller om det var någon annan liknande dryck).
Ibland kan det vara lätt att se var problemet (till viss del) består av.
Å andra sidan kan man missbedöma sitt utseende.
Det finns ju personer som är väldigt smala, som ser sig själva som tjocka. I sådana fall är det svårare att kunna se var problemet ligger och att förstå problemet.