Träning iFokus

Träning

Etikettträningskompis-sökes
Läst 1120 ggr
[Tilde]
0

Söker träningskompis!

Jag söker en träningskompis, alltså inte någon man tränar med, utan en man kan diskutera träning och hälsa med och ge/få inspiration av.

Gärna kvinna i åldern 19-25 som är fitnessintresserad🙂

Josse5233
0

Jag ställer gärna upp, dock är jag endast 17 år (fyller 18 nästa år). :)

Jag håller på med löpning på fritiden men har planer på att börja med styrketräning också. Tränar några gånger i veckan. 🙂

Ha en trevlig dag! 

[Tilde]
0

#1 Det gör ju inget att du är lite yngre 😃 Vill gärna ha någon att prata med om träning. Är själv "nybörjare" eller vad man ska säga och tar gärna emot tips och inspiration. 

Hur länge har du sprungit? :)

Josse5233
0

Okej, vad kul! :) Jag började springa för ca 4 år sedan där jag sprang kortare distanser, jag hade dock ett litet uppehåll. Nu har jag sprungit mer regelbundet och är inne på mitt tredje år i januari. :)

Jag började att träna med IFK Friidrott för ett tag sedan så jag springer med dem varje tisdag och torsdag och sedan så springer jag lite på egen hand några gånger i veckan. 🙂

Du själv? :)

Ha en trevlig dag! 

[Tilde]
0

#3 Åh kul! Hur långt brukar ni/du springa? Visste inte att man kunde gå med i såna klubbar och bara träna? 😃

Jag brukade springa på egen hand i skogsterräng, också lite kortare sträckor. Gjorde ett uppehåll och nu har jag börjat träna igen. Mycket styrketräning, men vill börja springa igen (dock har jag flyttat och kan inte området riktigt än). Funderar på att börja gymma, men har inte riktigt ekonomin till det än… 🤔

Mitt mål är i alla fall att bli mer muskulös och stark! Hälsan är såklart också på topplistan över anledningar. :)

Josse5233
0

Okej! :) Då har vi ungefär samma mål. :) I dagsläget orkar jag springa 7,5 - 8 km och det brukar jag oftast springa med dem. :)

Jag var där och provsprang för några veckor sedan och sedan dess är jag fast. Jag har också funderat på gym men jag har inte tillräckligt med pengar. Att springa med dem kostar inget. :)

Ha en trevlig dag! 

[Tilde]
0

#5 Åh, men vad duktig du är! Jag tränade C25K förr, så kan nog inte springa mycket mer än 5 km xD haha Men det är ju också därför jag tränar! Det är så skönt att springa ute! 🙂

Det har du helt rätt i! Därför tränar jag hemma, men min sambo är också intresserad av träning så vi funderar på att investera i träningsredskap. Jag vill ha en boxningssäck då jag älskar att boxas!

Josse5233
0

Haha, tack! :D Jag vet inte riktigt vad C25K är riktigt, haha :)

Vad härligt! En bit ifrån löparbanan finns en mindre träningsbana (utomhus) där man kan träna styrketräning gratis och där har de bland annat en boxningssäck. Jag kunde ej springa igår då jag glömde skorna hemma så jag testade att träna där i 1,5 timme. Jag är jätte dålig på att träna styrketräning men jag försöker. 🙂

Ha en trevlig dag! 

[Tilde]
0

#7 En app, Couch to 5 km 😛 Det är mest intervallöpning som ska få en att kunna springa 5 km på en viss tid, trots att man knappt kunde springa alls innan. 

Oj vad fuskigt! 😮 Var bor du någonstans? Jag älskar styrketräning, det var det enda jag gillade på idrotten i skolan, förutom basket. haha

Josse5233
0

Jaha, okej. :) Jag bor i Skövde. De byggde upp styrketräningsbanan i våras eller somras tror jag. :) 

Jag tränade faktiskt basket när jag var yngre men jag tappade intresset. Dock tycker jag fortfarande att det är lite roligt att kolla på basket. :)

Ha en trevlig dag!