Löparkläder för kalla dagar?!
Jag söker efter bra löparkläder, främst tights/ byxor att ha i vinter. Jag blir kall o stel i bäcken- och lårregionen när det är kallt ute. Att ha dubbla lager funkar sådär sålänge det inte är kallare än det är nu, runt frysgrader. Så har någon tips på lite rejälare byxor som funkar i minusgrader?!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Här (http://www.naturkompaniet.se/Product/ProductList.aspx?id=6323) finns en rad olika underställ i ull som värmer, andas och inte tar till sig lukt. Jag brukar ha dem under tights när jag jobbar på förskola och står utomhus under långa tider om dagarna :)
Ok, tackar. Ska kika.
/ Skogshumblan
Underställ är riktigt bra. Har både ett par underställsbyxor (shorts) och en långärmad tröja som jag har under löpartightsen och jackan. Det funkar fint!
Ja alltså jag blir så kall ( av svett?!) vintertid att min träning påverkas negativt. Jag tror det här med ull kan funka. # 3 ja det var ju en ide att prova! Tack.
/ Skogshumblan

Ullunderställ och löpartighst med vindtäta partier över lår är bra grejer. Är ju oftast just över lår/rumpa/bäcken man fryser, precis som du säger.
Riktigt kalla dagar brukar jag dra på mig ett par träningsoverallsbyxor istället, får det plats luft mellan lagrena värmer det mer.
HannaM, har du tips på märken med vindtäta partier?!
/ Skogshumblan

Inte på rak arm nej men jag har sett dom annonseras. Just ja, viktigt att tänka på är också att underkläder inte är i bomull och suger upp svetten, blir lätt kallt så.
Hanna, ja det om bomull är viktigt. :) Ok ska googla och se vad jag hittar.
/ Skogshumblan