Bra artikel
"There is no reason women should strength train differently from men. Man muscles are not alien tissue."
http://www.dailyhiit.com/hiit-blog/hiit-diet/1200-calories/
Väldigt bra artikel! :)
Stör mig ganska mycket på det faktum att kvinnor alltid lyfter små rosa vikter i fitnesstidningar medans killar har 4 plattor + kedjor på stången och samtidigt gör en ful grimas.
Bra artikel!!
Det där stör jag mig också på. Också tycker jag synd om tjejerna på mitt gym som tycks göra 100 reps med 1kg vikter… Det är ju inte som att de kommer bli några muskelberg över natten om de lägger på lite.
Eller hur. Fick höra förra veckan att ett gäng tjejer (cardiotjejer) var avundsjuka på min styrka/muskler. Ändå fortsätter de med att köra flera timmar på konditionsmaskinerna :c
Wow det var verkligen en bra artikel. Det är konstigt att vi kvinnor ska fokusera så mycket på att gå ner i vikt. Varför ska vi det? Jag har tänkt länge på att vikten skiter jag fullständigt i. Ser jag bra ut så är jag hur nöjd och glad som helst. Den här jäkla sifferhysterin när det gäller vikt är löjlig. Jag ska då inte vara rädd för att träna styrka. Jag ska träna riktigt ordentligt när min kropp orkar och kan. Men jag vill göra det för att må bra! Måste läsa den där artikeln igen. Den var riktigt bra.
Tack för att du postade länken :)