Hur ska jag orka?
Behöver verkligen hjälp.
Jag har blivit diagnoserad med depression och går på en del starka mediciner .
Dessa går mig otroligt trött, dygnet runt. Men även mitt mående får mig att vara så orkeslös.
Förut orkade jag lätt en timme i gymmet och sen gå en mil, nu orkar jag knappt gå utanför dörren.
Behöver verkligen hjälp för jag vill verkligen inte gå upp i vikt, anser mig redan vara överviktig!
Så hur får man ork? Någon som varit i samma sits?
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jag skulle rekommendera att du talar med din läkare om han har några rekommendationer om hur du skall ta dig runt problemet. Du skulle kunna testa att supplementera med koffein (börja med 100mg och öka till max 600mg per tillfälle, börja inte med >250mg) eller använd dig av någon pre-workout (helst med <3g Beta-alanin) som får dig att känna att du behöver träna av dig.
Jag har en värksjukdom som gör att jag blir trött (och såklart att jag har ont och får mer ont då jag tränar) så jag har gått enligt principen "all slags träning är bättre än ingen" och tränar kanske 10 max 15 min/dag (med vila medräknat i det).
Sen jag började med det (och inte försökte göra nån ren rehabträning som jag somnar utav) så har jag tränat nästan alla dagar i veckan (jag har schema för alla dagar i veckan delvis för att det är på så låg nivå och jag kör aldrig samma muskelgrupp flera dagar i rad och delvis för att jag vet att det kommer dagar då jag ändå inte kommer att träna) till skillnad från att göra ett schema, träna 1-2 gånger och sen ge upp.
Jag har också en tråd här på träning i fokus så att jag får skämmas lite om jag ger upp totalt.
l'm back