tips på bra pre Workout?
Som ovan, någon som vet någon bra?
Vad använder ni?
Koffein är ju alltid bra, speciellt om man inte brukar få i sig koffein dagligen. Det är ju en stimulant vars effekt minskar ju mer man använder det varvid dosen behöver ökas.
Såhär ser min mix ut:
200mg koffein
6g Beta-Alanin (Bara för att få den kliande känslan, man bör börja med 4g och öka om man inte får ut effekten)
2g N-Acetyl-L-Karnitin (ALC)
2g L-Tyrosin
8g Citrulline Malate
Jag brukar även slänga i lite EAA då jag brukar träna innan frukost.
Tack för svar! Och nej jag menade inte mat! :)
Hah jag som precis slutat med koffein! :P Kanske ska återuppta det igen då!
Där va många ämnen jag aldrig hört talas om förut, så det blir en hel del att läsa på om då :P
Såg Body Sciences EAA-XX och BCAA-XX, funderar på om dom är bra? Det här med Pre Workout är ju nytt för mig. Men känner att jag behöver något sådant.
Har hört att AldrigVilas PWO Breach ska vara bra. Tänkte själv testa den inom kort.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Håller med dig. Önskar själv att jag skulle vart lite mer intresserad av kemi i skolan. 😡
Vad gäller EAA och BCAA så skulle jag nog satsa på BS varianter utan -XX då dessa har en utskriven mängd av specifik aminosyra, istället för att det göms under proprietary blend. EAA innehåller de essentiella aminosyrorna medan BCAA innehåller de grenade aminosyrorna Leucin, Isoleucine och Valin. Detta är ju Aminosyror som du får i dig från att äta flertalet olika protein, fast då i varierande mängd. EAA innehåller BCAA och ex. vassleprotein innehåller EAA osv.
Tycker änna att det ser ut som att de varit rätt snåla på innehållet.
Näringsämne:Näringsvärde/portion (12 g**)
**Kreatinnitrat 2 000mg
Citrullinmalat 1 500mg
Beta-alanin 2 000mg
Glycin 1 000mg
Karnitintartrat 1 000mg
Agmatinsulfat 750mg
Glycerolmonostearat 750mg
L-tyrosin 500mg
Kaliumcitrat 500mg
Acetyl-L-Karnitin (ALC) 250mg
L-Alanin 250mg
L-Glutamin 250mg
Druvkärneextrakt (Vitis Vinifera) 250mg
Schisandra Chinensisextrakt 200mg
Koffein 150mg
Rhododendron Ferrugineumextrakt (Folium) 10:1 100mg
http://www.mmsports.se/Kosttillskott/PWO-Prestationshojare/Pre-Workout/AV-Breach.html
N.O xplode 2.0 är okej, dock har jag upplevt en ordentligt crash ett par gånger. Men det skiljer sig från person till person, min kille upplever ingen crash av den tex.
#5 Okej, berätta gärna hur du tycker den fungerar för dig sen då! :)
#6 Okej, ja då känns ju inte dom så aktuella eftersom jag redan dricker vassleprotein och äter mycket kött. Jag vet dock inte vad BS varianter utan XX är för något? :)
#7 Jag förstår hälften av vad ni skriver haha! Vad innebär en crash?
#8 Tanken med PWO är att den ska göra dig pigg och mer alert, en crash är motsatsen. För min del innebär det svårt att koncentrera sig, det känns som jag flyter fram typ.