Ngn som provat?
Någon som provat detta träningsredskap? Isf vad tkr ni om den & vrf? ^^ (Funderar på att köpa den, men vill höra med andra först..)
Har testat en del balansövningar på en sådan. Dock inget jag skulle rekommendera att köpa hem med tanke på priset. Finns många alternativ om man vill träna upp sig.
Tänkte mer för att träna arm- musklerna på den o så.. Finns massa klipp på den som ersätter bänkar o skit.. ^^
Finns mycket man kan göra för armar och bröst som är billigare men det är ju min åsikt haha, 1000 kr för ett balansredskap är mycket tycker jag :P
Ni får tycka vad ni vill.. Men jag har pengar så tkr inte det är särskilt dyrt. Lixom priset var inget problem som ja ville diskutera lr så.. Utan det jag faktiskt undrade över va 1. om folk har provat den? 2.. Vad de tkr om det som träningsredskap? (För armar, ben, rygg, mage, balans)
Jag har inte själv använt det, men ett utav de bloggerskor jag följer provade den i våras, här kan du läsa vad hon tycker.
Well frågan var vad man tyckte om den, och jag tycker den är dyr utifrån vad man får utav den.
#5 okej tack :)
#6 ursäktar om jag var otydlig, men tyckte att det skrevs vettigt nog för att tonåringar och uppåt skulle fatta.
Missförstånd som missförstånd. Jag läste inte någonstans att du inte ville höra något alls relaterat till priset, därför skrev jag som jag skrev.
finns ju olika sidor med olika pris.. gymgrossisten har 999:- … stadium har 799:-
Så aa ett pris som varierar beroende på vart man köper den känns inte så diskutabelt.
Jag förstår, kände mer att jag ville ha omdömen om den fungerar eller inte och så.. Blir det ett köp är det ju upp till mig om jag tkr det är för mkt eller inte.. så känner inget behov av andras åsikter inom det eftersom de inte känner till min privat ekonomi :)
Är det mål att kunna koordinera din kropp bättre?
nä, mitt mål är att utöva styrkeövningar för ben, mage & armar på ett roligt & annorlunda sätt. Bara sånna övningar som motiverar mig :P kollar man på klipp o så på nätet / dess app så verkar den uppfylla dessa "behoven" men det jag vill veta är att om det ger resultat i verkligheten eller om det bara är video- övningarnas charm som får en att tro på det…
http://www.youtube.com/watch?v=wFPEMLkaEgA&feature=endscreen
^ Därför existerar akutmottagningar. Tjejen går knappt djupt heller i knäböjen. Tittade på reklamen för redskapet på casalls hemsida också… Det du kommer få ut av denna produkt är obalans. Dock kommer du längre med explosiv träning, boxjumps till exempel. Push-ups med hopp osv.
Jag föreslår att du hellre satsar på att köpa hem en kettlebell. Variationerna du kan få ut av en sådan i jämförelse med u-shape är överlägsen.
kettlebell lockar mig inte ett skit..
Behärskar man övningarna på u-shape borde man la ändå få ut lite muskler?
Nja inte så pass mycket så det skulle bli mycket synligt. Om du vill se muskulös ut är explosiv träning bättre. Det du kan göra med u-shape är mest statisk träning, inte det optimala om du vill bygga.
vill inte se ut som ett muskelberg.. bara öka styrkan. för min egna skull.
Får du ut av explosiv träning också. Du blir inte muskelberg av sådan träning, inte av att lyfta tunga vikter heller. Muskelberg blir du av att spruta in oljor i musklerna eller också använda steroider.
jaja, men du fattar min poäng. Så du menar att man får ut styrka av den trots allt? explosiv träning är inget jag är intresserad av, som sagt söker jag roliga & annorlunda träningssätt..
Den är begränsad. Exempelvis, du kan göra push-ups på plattan, men du kan inte variera push-ups mer än så utan att plattan kasar runt. Utan platta kan du träna push-ups först från fötter, sedan med fötter på bänk, och gradvis öka för att till sist klara push-ups handstående.
Utfallen de visar i casall reklamen har en väldigt kort rörelseomfång. Om du gör utfall på golv får du ett mycket större omfång. Det är ingen mirakelprodukt som kommer ge dig massor med styrka. Inte ens mer än om du bara tränar med kroppsvikten, liknande som jag förklarade innan med push-ups.
okej, då förstår jag :)