Träning iFokus

Träning

Etikettträningstillbehör
Läst 1072 ggr
keptak
0

Löpbandets säkerhet

Någon mer än jag som nästan alltid råkar dra ut säkerhets"grejen" vid användning av löpband? (Vet inte vad det heter - någon annan kanske gör det?) Jag springer tre dagar i veckan och någon gång av dem blir det på löpbandet. Jag brukar sätta fast klämman på säkerhetssnöret i tröjan men nästan varje gång stöter jag i, den flyger av och löpbandet stannar. Jobbigt då jag vill veta sträcka osv. Brukar ni använda säkerhets"grejen" och var sätter ni fast klämman?

[Tassy]
0

Vaa? Säkerhetsgrej? Nån sån har jag inte hittat på gymmets löpband iaf 🤪 där är det bara till att tuta och köra. Känns lite onödigt kan jag väl tycka med nån sån säkerthetsanordning såvida man inte är sjuk/har något handikapp som gör att man lätt trillar? Eller om man verkligen har bestämt sig för att pressa skiten ur  sig tills man stupar… 🤦‍♂️

[westerlind]
0

Vi har såna på mitt gym men använder aldrig.

keptak
0

Det har du rätt i #1 men man vet ju aldrig om det händer. Det är kanske inte så farligt om det inte är något bakom, men om jag tappar balansen eller något far jag in i en betongvägg och om löpbandet fortsätter gå är det nog inte så skönt. Jag funderade i dag på att inte använda det nästa gång eftersom jag inte har ramlat än så länge, och jag i dag drog ut det två gånger. Men helst vill jag ha det. Ingen som använder det och har något tips på var jag kan sätta klämman för att undvika att råka dra i det?

idacu2
0

Har bara använt min 1 gång då ja körde järnet.. Då fäste jag det i byxan där framme för att den inte skulle vara ivägen.. Har långt snöre på den så gick utmärkt men du får testa o se själv på vad som passar bäst för just dig o ditt löpband :)

keptak
0

#4 Fram på byxan har jag inte provat. Brukar ha den fäst i framsidan av tröjan. Ska prova ditt tips nästa gång. I går sprang jag utan och det gick bra.