Dagens träning 2
Här fortsätter vi att skriva vad vi har tränat under dagen.
Idag har jag kört ett pass med rygg/biceps, och sedan ett pass cirkelfys där hela kroppen fick vara med och köra.
Idag körde jag ett helkroppspass på gymmet. Ska försöka få in det som en rutin, ca tre dagar i veckan 🙂 Köpte även en pulsklocka idag som ska få vara lite hjälp och pepp i konditionsträningen. Spännande!

Mvh Stephanie 

Idag blev det en timmas powerwalk, lite vila från gymmet.
Oj så ni kör på!
Promenerade i skogen idag i 3 underbara timmar med pappa och hunden!
5km löpning idag.
3 + 8 km löpning igår, samt 40 min powerwalk med hunden :) Idag ska jag bara vila, benen känns rätt slutkörda efter intervallöpningen igår.
Hittills en promenad på en och en halv timme tillsammans med släkten som varit här på midsommarfirande. Ska dock dra mig in till gymmet om en liten liten stund - bröst och triceps idag! 💪
Marklyft+rygg igår, laddar för bröst och med kondition idag. Dör halvt inombords över att mitt gym fortfarande inte har skaffat ett squatrack eller lämpligt golvunderlägg. Den gamle PTn gnäller alltid när han tycker man är för högljudd vid marklyften, den yngre tycker att det är chill dock haha…
8,5km löpning igår, idag och imorgon är det vila. Sedan blir det orientering 4 dagar på raken.
Vänt håll på inlines hjulen så nu ska jag ta mig en sväng, blir väl ungehär 5-6km denna gång :)
I7 3770k 3.5@4.4Ghz - H100i - Asus Maximus Gene V - Gtx680 2 gb Driver 313.96 - Corsair 8gb ram - Corsair 750W - CM Storm Sniper http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/SqueezZ90 http://www.youtube.com/user/squeess?feature=mhee
Idag blev det totalt 60 min cykling, 100 min promenad/PW samt 7 min snabb löpning (var tvungen att testa en ny metod för att undvika håll så ville inte springa mer) vilket blev en runda på nästan 2 km. Fruktansvärt nöjd med dagen, trots väldigt lite löpning har jag ändå "tränat" rejält.
22 min jogg och lite uppvärmning sen blir det min träningsrockring i kväll.
Kör w3 d1 på min ease 10k. Blir 40 min löpning idag. Ska kombinera det med uttröttning av sonen, han är överenergisk så vi får köra lite på kvällen så han blir trött. :)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Axlar, och mycket traps.
Stod och snackade med de två PT'arna på gymmet med killen varav de också körde axlar. Den äldre körde med 17,5 kg hantlarna vilket han knappt klarade av och då sa han till mig:
"Hur mycket tar du i denna? Nej du säg inget det vill jag knappt veta haha"
20 hantlarna svarade jag, då svarade den yngre PTn till min kille:
"Du får ta och byta flickvän haha"
Lite kaxigt att vara starkare än en manlig PT ;)
#14 👍
Igår blev det framsida lår, rumpa och bröst. Idag blev det ett helkroppspass på cirkelfys plus släp av nedrivet skjul. Märker en sån sjuk skillnad i kroppen när jag jobbar fysiskt hemma… för något år sedan tyckte jag det var jobbigt att bära ett paket med kakelplattor, nu drar jag hela träd haha. Kul att se en "riktig" framgång!
Lite mer än en mil löpning totalt. 2.5 km imorse,'och 8.6 nu ikväll. Nådde dessutom mitt första delmål i löpningen, 8km på 50 min. WOHOO imorgon ska jag vila. Känns så himla bra, dessutom var det i ösregn!
Joggade 25 min börjat på w7 i c25k.
Idag blev det ett styrketräningspass på 50 min.
Backintervaller. 12st stavgång & 5st löpning.
Idag blev de 5km löpning. Hade planerat att springa en rejäl intervallrunda men mina ben, knän och fötter har börjat strejka efter alldeles för mycket löpning de senaste (blir lite övermotiverad när träningen går åt rätt håll haha) så får ta det lugnt nu. Två dagars vila väntar, jag har redan abstinens ^^
Sprungit för första gången på länge! Benhinnorna protesterade inte så jag är helt euforisk och tänker springa en gång i veckan i fortsättningen. Ca 3 km löpning blev det.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
En timmas powerwalk före frukost. Blir nog det enda idag, tänker njuta av solen!
Sprang en mil nyss, nu ska jag slappa resten av dagen :)
I7 3770k 3.5@4.4Ghz - H100i - Asus Maximus Gene V - Gtx680 2 gb Driver 313.96 - Corsair 8gb ram - Corsair 750W - CM Storm Sniper http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/SqueezZ90 http://www.youtube.com/user/squeess?feature=mhee
6km löpning.
50 minuter styrka
Igår blev det ett träningspass i form av bära-möbler-och-svära-över-smal-trappa, samt ett pass på kvällen där jag körde backsquat/pullups och boxhopp/amerikanska KB-svingar.
Marklyft och övre rygg!
Idag blev det 7km löpning varav 5km var jogg och 2km full fart. Igår joggade jag 13km.
Benpass idag. Testade en ny övning, bulgarian squats och daamn vad jag kommer få träningsvärk imorgon.
ronjanyman.se
Öva på frivändningar och sedan burpees/KB-svingar/situps.
Dagens träning i går: styrketräning. Började med militärpress, stångrodd, knäböj och fortsatte sen med marklyft vilket min svåger tyckte jag skulle maxa i. Så det blev det och jag är helt nöjd med resultatet. I dag blir det vila.
Löpning som uppvärmning och sen en timme fullt ös på maskinerna! Körde allt jag orkade, hela kroppen.
Trots att jag har rejält ont i vänster fot, höft och båda knäna (pga för mycket löpning samt fel skor tror jag) kunde jag inte hålla mig ifrån en kort liten joggingtur på 1 ynka kilometer idag. Ska strax se om badhuset har öppet, isåfall blir det simning nån timme eller två idag också :)
Ben. Lagt till boxjumps för att hjälpa mig komma över min platå i marklyft, explosivitet kommer vara fokus på marklyftdagar och bendagar framöver. Har också bytt ut back till front squats, för marklyften åter igen c:
Styrketränat idag minskade vilan mellan sets och övningar så känner mig rejält utpumpad även om jag tycker träningen är mentalt avslappnande.
11 km löpning med hunden :)
Bulgariska utfall och axelpress, sedan boxhopp och thrusters med KB.
30 min löpning och sen hjälpte jag pappa att bära plattor ^^
5km löpning, mestadels i blåbärsris.
5.5 km löpning och jag har hittat mitt tempo igen! Wohoooo!
/ Skogshumblan
75 min simning, nästan enbart med armarna. Sen en stund med hantelövningar.
5.5 km löpning!
Rygg och Biceps.
ronjanyman.se
En liten stillsam promenad på ca 30 min
15 min uppvärmning och sen 50 min styrketräning
Igår blev det styrkepass helkropp
Igår blev det många marklyft med relativt lätt vikt, plus rodd i TRX. Sedan körde jag ett litet cirkelpass med boxhopp, armhävning med handsläpp och KB-svingar. Orkar inte nöta massa olika övningar för olika muskelgrupper utan kör det jag känner för och är in och ut på gymmet under timmen - mer tid för sol!
9 km löpning.
/ Skogshumblan
Legs igår, Front squats, isoleringsövningar och boxjumps. Bröst idag, bänkpress och klämövningar!
Skulle haft ett benpass men åkte på halsfluss istället :(
ronjanyman.se
Juicy, ush då. Hoppas du kryar på dig snabbt så du kan träna och njuta av sommaren.
/ Skogshumblan
På grund av resa har jag inte tränat på några dagar, men kom idag tillbaka till gymmet. Körde ett helkroppspass som kändes helt fantastiskt bra. Känner redan nu den stundande träningsvärken. ;)
Körde w8d3 på mitt c25k program idag mindre kul att det regnade men kan inte låta vädret hindra mig.
Idag blir det orientering och igår blev det 6km löpning. I söndags sprang jag intervaller och i fredags cyklade jag 28km.
Failure överkropp. Kan knappt hålla i mobilen nu haha!
#53 Tack, vad gullig du är!
ronjanyman.se
Idag nötade jag teknik på clean & jerk, sedan blev det supetset med situps och axelpress. Lyckades skära upp utsidan på ena foten igår så allt vad kräver mycket fotrörelse får ligga på is ett tag, buhuuuu.
Westerlind ajaj, lät inget bra med foten. Hoppas den läker snabbt och fint. Trist när man blir så begränsad i vad man kan/får göra.
/ Skogshumblan
Mer marklyft. Fick bra pump i övre rygg också, fokus på lats!
75 min promenad och 40 min styrketräning.
Simmat ett varv på sjön :)
En timmes promenad för att traska bort lite mjölksyra haha, träningsvärk deluxe!
Backintervaller idag, lyckades hålla tempot bra, skilde bara 5 sekunder mellan snabbaste och långsammaste.
Axelpass :) Slängde in lite rodd med killen for fun ^^
Igår blev det knäböj, och ett litet cirkelpass med boxhopp/pullup, Kb-svingar och knäböj med boll, plus en himla massa tänjande och rullande på foamroller.
Igår blev det 30 minuters kondition + 50 minuter styrketräning (helkropp). Idag vilodag, men blev en powerwalk på ~ 1 h ändå.
Joggat en halvtimme och sen blir de ungefär 70 min promenad.
Backintervaller.
/ Skogshumblan
Idag blev det marklyft, thrusters och höftlyft.
1 timme överkropp, blandat maskiner och lite fria vikter. måste försöka att komma ihåg att uppdatera här oftare!
Kort springtur med hunden idag på 3.5km :)
Gjorder årets hittills längsta löptur idag, 15,5 km.
Lazzie wow bra gjort!
/ Skogshumblan
Slutade med att jag sprang 7.5 istället för 3.5 :)
Två powerwalks - en lite längre (ca 60 min) och en kortare (ca 30 min). Skönt med vila från gymmet, har världens träningsvärk. 😁
#75: 😊
Det var inte riktigt meningen att springa så långt heller. Jag missräknade hur långt jag hade hem, så det blev ett några km mer än jag tänkt, men jag var ju ute på ett "långt och långsamt pass", så det gjorde ju inte direkt något.
Lazzie, hahaha lätt gjort! Bra gjort ändå;)
/ Skogshumblan
Joggat 30 min och så blir det minst en timmes promenerande idag också.
Idag blir det benpass
Löpning plus lite mage/buk 🙂
11 km löpning. :)
/ Skogshumblan
100 min promenad och 40 min styrketräning
5,7km löpning.
Axlar med fokus på traps c:
Sprang 4 km på 32 minuter. Är riktigt nöjd! 😃 Har gått från att bara kunna jogga lite lätt i 2 minuter till att kunna springa 4 km och det inom loppet av 2 månader.
What doesn't kill you makes you stronger.
90 min promenad och 45 min styrketräning.
20 min crosstrainer, 10 min cykling, 30 min promenad på löpbandet efter en heldag på ikea :P haha
En långpromenad hittills :) Ska köra ben och rumpa senare :)
Igår blev det armar och axlar, och idag blev det ben. I morgon blir det mage och rygg eller simning, vi får se. Kanske båda? 🤪 äh det orkar jag nog inte haha 😃
35 min promenad och 55 min styrketräning
3timmar rygg och Biceps samt 40min intervall
En liten cykeltur idag. Igår 8,5km löpning och dagen innan 8,3km.
Långpromenad blev det idag :D
Jopps det blev först en halvtimme crosstrainer, sen 40 min mage/rygg. Hem och käka och vila lite, sen 45 minuter simning. 🤪I morgon är det välförtjänt vilodag!
Axlar och tabata! ^^ Ökat max igen i axelpress, 22.5 kg x 8 i fyra set (y)
Sprang intervaller idag, 4x4min.
Äntligen frisk :D :D Ska iväg och gymma nu, bröst och triceps blir det. Ska agera PT åt min lillebror dessutom, alltid lika trevligt.
ronjanyman.se
30 min jogging och 90 min promenad.
Tillbaka på gymmet efter semester (har dock byggt grunden till ett garage så aktiv vila!).
15 minuter crosstrainer, rörelseträning, många marklyft, TRX-rodd, overhead squats/crunch på pilatesboll med vikt bakom huvudet och en himla massa tänj = nöjd tjej som tycker maten ska bli klar fortare.
30 min crosstrainer, 30 min ben (lätt pass). Nu blir det runttravande påstan ett tag så får vi se om jag kör lite extra ben i kväll eller hur det blir. Man vill ju inte gå på stan som en överkokt spaghetti i benen 🤪
Rygg och Biceps står på schemat idag. Har en annan "PT-klient" i form av en kompis idag. Trivs skrämmande bra i rollen som den som piskar och skriker på människor på gymmet.
ronjanyman.se
En timmes spinning!
En jogging tur blev det ikväll :)
80 min promenad och 30 min styrketräning.
30min mosslöpning idag. I förrgår 15 km löpning.
40 min crosstrainer, och 40 min armar/axlar.
30 min jogging och 2 timmars promenad
30 min jogging och 100 min promenad
30 min crosstrainer och öh, kanske 45 min ben? har glömt vad klockan sa. 🤪 bah, inte så noga!
Idag har jag lärt mig knäböj med vikter med balansen i behåll!
#112: Härligt! 👍
---
För min del blev det tio minuter crosstrainer följt av styrka. Gick dåligt, men svetten rann som bara den. Gissar att jag får skylla mig själv som försökte köra på som vanligt fastän kroppen sa ifrån. 😊
2 km jogging. Efter benhinneinflammationen är det en stor seger! Utan känningar dessutom.
ronjanyman.se
Jogging 4 km på 35 minuter. Sprang ute i den stekheta solen vid 14 tiden. Tror aldrig jag svettats så mycket ;-)
Blev en liten cykeltur på kvällen med min äldsta dotter bak på cykeln. Dock räknas det som nöje och inte träning :-D
Ojoj, glömt att uppdatera.
I onsdags blev det crosstrainer, Biceps, triceps, rygg och axlar. Igår blev det rodd, ben och rumpa. Idag har det blivit hemmagym i form av grävande i trädgården 👍
Jag har tränat mage idag :)
Bröst och triceps :)
ronjanyman.se
Crosstrainer, armar & axlar
Idag har jag mest åkt bil och fikat. Men igår sprang jag ett 12 km terränglopp och i torsdags var jag ute och plockade lite naturpassetkontroller.
2 x 30 min crosstrainer, lite magövningar och i kväll blir det mer crosstrainer (30 min är målet).
Beeeeen. Inte kört ben på ett tag då jag haft någon form av muskelsträckning i ena låret men nu är jag på banan igen.
ronjanyman.se
Uppvärmning på crosstrainer sen blev det knäböj, militärpress, marklyft och raka marklyft.
En timmes cirkelfys!
6 km löpning.
/ Skogshumblan
10 min crosstrainer (uppvärmning) och ca 50 min armar. Blev nån slags halv-vila idag men kunde inte hålla mig helt 🤪 blev lite krumbukter med z-stång och militärpress. Nån hantel fick åka lite visp sen gick jag hem och klämde lite pizza och kvarg i stället. 😃
I morgon ska det piskas ben och vader så svetten lackar!
Joggat 40 min och promenerat 90 min.
Idag intervaller, 12x3,5min med 2,5 min vila mellan. Igår 5km löpning.
Idag blev det en joggingtur :)
Axlar i morse. Fokus på volym så det blev gött med pump mot slutet ^^
jamen såklart, axlarna glömde jag ju att skriva! 🤪
Killed 'em legzzz.
ronjanyman.se
Idag har det bara blivit en kvällspromenad. Men igår var jag med på en 10,7km terränglöpnings tävling och dagen innan var jag ute och joggade en sväng.
Om jag säger att jag troligtvis kommer ha svårigheter med att ta mig ur sängen imorgon… Kanske det går att räkna ut vad det var för pass idag? ;) Beeen!
Igår blev det 45 min crosstrainer + 30 min simning.
Idag blev det 60 min promenad + 60 min ben/vader med rejäla tyngder!
Bröst och triceps och en lång PW nu på kvällskvisten.
ronjanyman.se
35 min styrketräning och 80 min promenad
6 km löpning och ett litet pass med gummiband.
/ Skogshumblan
joggat 5 km sen kommer det bli minst en timmes promenad.
Endast fokus på explosivitet, höftmobilitet och kondition igår. Tabatha och sprints i morse och nu 'vila' resten av dagen :) Dags för bänk imorgon!
Rygg och Biceps. Kände att det högg till i axeln så det blir ett par vilodagar nu. Tror kroppen behöver återhämta sig från min "tortyr" hehe.
ronjanyman.se
Idag blir det mage och ryggpass
Vilodag idag, men igår körde jag överkroppen på gymmet (mest armar) och sedan en 7 km promenad i raskt tempo under kvällen.
11km lugn löpning + ca 14km transportcykling för att ta mig till och från stället där jag sprang. I förrgår blev det lite nattlöpning. Hade tänkt jogga, men mörkrädd som jag är blev det nästan lite intervaller av det hela 😞
Helkroppspass på gymmet.
I går blev det styrketräning, två pw och cykling. I dag blir det någon pw för att i morgon åka till gymmet igen. Älskar att träna tungt! :)
45 min styrketräning och senare idag blir det ungefär 70 min promenad.
Joggat 5 km gick jättelångsamt samt kommer promenera en timme.
Idag ska jag tillbaka til gymmet!
Har inte varit där på ca tre veckor pga resa samt fint väder då jag hellre tränar utomhus.
Ska bli kul att se hur det känns att dra igång igen! Liite segt kan jag tänka mig men det är ju bara att trycka på….!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Ska köra spinning för första gången på länge idag. Jag är verkligen ingen cardiomänniska annars men lägger i en högre växel på deffen nu.
ronjanyman.se
Idag är det vila, orientering imorgon. Men igår körde jag en typ av pyramidintervaller.
#154 Yes we can! :)))
Kört 3 x 6Km spring pass denna vecka :)
Igår blev det ett svettigt helkroppspass på gymmet. Kör mest helkropp nu då det är svårt att hinna med att få in en bra rutin när jag fortfarande är ledig, och dessutom ska iväg på lite små resor och sådär.. Ska ta tag i det bättre när vardagen rullar på om drygt en vecka. Idag blir det vila från gymmet, men har gått en powerwalk före frukost och siktar på lite intervaller senare idag. :)
45 min styrka helkropp och 60 min promenad.
90 min PW och 1,5 mil cykel. Min tredje och sista vilodag från gymmet, imorn kör vi rygg och Biceps. Wiihooo
ronjanyman.se
Skulle köra ett stenhårt benpass men halvvägs igenom går en maskin sönder och jag skadar ryggen. Tog det säkra före det osäkra och gick hem och vilade. När jag känt efter ordentligt gick jag iväg och simmade 75 min i stället. Jaja, jag hann iaf knäböj innan det gick åt skogen. Verkar komma undan med blåmärken.
Tillbaka på gymmet efter två veckors uppehåll! Ben och mage fick det bli, skönt att mosa kroppen lite.
Joggat 5 km och så blir det ungefär 70 min promenad.
Ikväll blir det sprintorientering och igår joggade jag 14,5km.
Idag fick det bli en promenad efter jobbet!
Promenad 90 min och styrketräning 45 min
Bröst och triceps och 20 min cardio.
ronjanyman.se
Promenader på sammanlagt 2 tim utspritt över dagen, samt ett härligt arm/axelpass. Klarade militärpress med stora skivstången för första gången idag! Yeees! 😃 vingligt, skrangligt, pustande och grymtandes, röd som ett plommon och långsamt gick det, men fina 5 reps och 3 set, plus lite extra för att se om det gick, men jag var rätt slut i musklerna sen haha! Men jag var på den jäkeln tills jag inte fick den av ställningen längre 😛
Joggat 5 km och senare blir det minst 70 min promenad.
Idag fick det bli bröst och triceps på gymmet, supersetade mig igenom passet och var klar på 45 minuter (inklusive uppvärmning och rörlighet).
aktiv vila med promenad och möbelkånkande
Omkring 6km lugn löpning.
Ben & vader
Ben. Aldrig mer att jag går till gymmet under rusningstid!
ronjanyman.se
Ben och mage. Nytt program, märker redan nu att det är kämpigt att böja sig fram haha
45 min styrketräning och 80 min promenad
Idag blev det en långpromenad. När jag kom hem insåg jag att min cykel har blivit stulen så nu sitter jag och är arg och ledsen och önskar gymmet vore öppet så jag kunde få träna bort min frustration. Grrr.
Efter tre dagars uppehåll (pga resa) var jag tillbaka på gymmet idag för biceps/triceps samt bröst och axlar.
Ett rejält pass mage/rygg!
Gjorde mina första riktiga marklyft med skivstång idag 😃 nu har jag alla basövningar i mitt program! Äntligen 👍
5 km jogging och 70 min promenad
Tänkte springa 5+5km i lite högre tempo idag, men… Efter 1km kändes benen sega och efter 3 så hade jag dragit på mig det värsta håll jag haft sedan 2001 typ. Blev tvungen att stanna och försöka stretcha bort det. Efter det tappade jag helt lusten och lullade i kring på skogsstigar istället. Totalt blev det i alla fall 11,5 km.
Vilodag. 2h powerwalk in till stan och tillbaka. Popcorn, celsius och choklad inhandlat till fredagsmyset! ^^.
Igår blev det två promenader och idag blev det rygg och Biceps på gym. Så skönt att vara tillbaka på banan!
Helkroppspass på gymmet + 1h powerwalk.
I dag har jag varit på gymmet, det blev hela kroppen då jag inte haft tid att träna mer än en gång annars denna vecka. Efteråt blev det lite mer än en timmes promenad i skog och då halva tiden inte på stig/skogsväg utan verkligen i skogen. Får se om det blir en pw senare.
Idag var det rena rama workouten att ens ta sig ur sängen! Vila står på menyn 🤦♂️ nu förstår jag varför marklyft är så poppis! 😂
Hade planerat in en lång powerwalk tillsammans med mamma (vi har en runda som tar närmare 2 h), men vaknade till ljudet av regn. Inte lite heller! Stack till gymmet istället för fyrtiofem minuter på crosstrainern (mer klarade inte mina knän) och sedan passade jag på att testa lite nya övningar för att se om jag kan göra om/komplettera mina träningsscheman.
Nu kommer dock solen fram så det kanske blir en kvällspromenad eller något lite senare..
idag blir det lite cardio och arm/axel/bröst
7km löpning, kändes mycket bättre än sist (blev nästan ny bästatid på rundan). Men benen känns fortfarande är mystiskt sega 🤔
Bröst/triceps igår, marklyft/rygg/biceps samt boxjumps idag.
I dag när jag kom till gymmet var nästan alla vikterna till 20 kg-stängerna borta + kabelmaskinen. Vi håller på att bygga nytt gym som snart är färdigt så troligtvis har de andra börjat flytta grejerna dit. Som tur var fanns en 20 kg-stång kvar och två viktskivor á 5 kg. Detta gjorde att jag körde lite lättare men fler reps i dag och jag använde mig även utav hantlarna som fanns kvar :). Därför blev helkropp även detta pass.
Löpning 4,5km.
Idag blir det ben
Joggat 6 km och så promenerat 80 min.
Rygg och Biceps blir det idag.
ronjanyman.se
Slappisdag idag nöjde mig med 30 min styrka och 40 min promenad
Idag blev det armar, Biceps och triceps.
Igår helkroppspass på gymmet + kondition. Idag ca 5 km powerwalk.
Ben och mage idag. Kan säga att jag var extra nöjd idag då jag nu kan göra back squats under parallell utan buttwink! 2 månaders träning med front squats har gett resultat!!
Joggat en timme gps:en strejkade dock så vet inte distansen.
Ben idag wiho
ronjanyman.se
Idag blev det backträning. Det var första gången på länge som jag gjorde det och det blev totalt 9 vändor. Måste säga hur underbart skönt det brände i benen och hur andningen fick arbeta. Tummen upp, detta ska jag börja ha som en vana. 👍
Mage/rygg, rejält med stora tunga övningar. Ska se om jag orkar lite situps och nån planka på hemmaplan under kvällen, jag är för duktig på att smita ifrån dem 🤐
Biceps/triceps + bröst och bakre deltamuskeln. Och lite kondition på slutet.
Blir kidnappad till ett mag- och bröstpass nu ikväll också. 👍
Strax under 9km löpning idag, kändes segt i benen igen. Men den här gången vet jag i alla fall varför. Orienterade i stentät skog igår och allt skuttande mellan stenar tog tydligen på benen.
47 min styrka
Styrka axlar och rygg idag.
stressade in på gymmet i 190 knyck idag och stampade järnet på en crosstrainer i 30 min, sen bleev det rally bland vikterna huller om buller, jag tror axlar och triceps fick sig en redig omgång, gud vet vad jag höll på med idag haha 🤪 bråttom hem till matbordet! så går det när man sniglar runt halva dagen. 90 min full sprutt iallafall. sen har jag skumpat runt halva stan och ränt i affärer i ca 2 timmars aktivt promenerande.

Denna veckan hitills:
Månda: klättring
Tisdag: klättring
Onsdag: löpning (ca 6 km) och styrketräning med fokus överkropp
Torsdag: klättring
Idag planeras lite mera klättring… ehm ja jag gillar det=p Lördag blir en (ofrivillig) träningsledig dag eftersom jag är i Tallin och dömer en illerutställning och på söndag tänkte jag ta en löprunda.
I onsdags blev det träning hemma (främst mage). I går blev det tre powerwalks med hunden och i dag var det planerad träning på gymmet men har ont i halsen så får hoppa det. Jobbar hela helgen och förkylning på gång så troligtvis ingen mer träning för mig denna vecka :(.
Bröst och triceps idag, mage & utsida axlar igår.
ronjanyman.se
2 timmar promenad
5km löpning, tog nytt träningsrekord på rundan, bara 9s från mitt tävlingsrekord från samma slinga 🙂
30 min crosstrainer och 80 min promenad
Igår blev det ben på gymmet.
Idag har jag hittills hunnit med en morgonpromenad
Legat sjuk sedan den 20e. Hostar fortfarande men känner mig pigg så ska ge mig på bröst och triceps senare.
Har promenerat och uträttat ärenden banne mig hela dagen. Sitter och vilar lite nu, så får vi se vad jag orkar på gymmet. Troligen blir det bara lite tuggande på crosstrainern. Har ett envist ryggskott som inte ger sig, och ont i höfterna/ljumskarna. Dessutom har jag burit tungt idag så jag är helt slut i armarna så de behöver också vila, så inte så mycket kvar haha 🤪
Rygg och Biceps. Nu när jag ligger på kaloriöverskott är min kropp precis som en maskin! Aldrig kört så hårt, aldrig haft så bra pump eller så mycket träningsvärk som nu. Love it!
ronjanyman.se
Joggat 52 min och promenerat 2 timmar
#221 Visst är det underbart, energin bara flödar! 😃 lite avis man blir, jag har precis smugit igång en deff och känner mig som en urvattnad gammal sill 😕
Bröst och triceps idag. Känner att jag har fått resultat och orkar mycket mer! *pepp*
#223 Kör hårt! Hur länge tänker du deffa?
ronjanyman.se
#225 lite kort bara, försöker bli av med lite grisbulk :p nån vecka max, det mesta försvann fort. Det rör sig om 1,5 - 2 kg
Idag blev det en timmes yoga, har precis blivit värd för Friskis & Svettis, så nu är det bara att börja yoga varje vecka! Bra för mig :)
total vila, infektion i munnen så jag har sprängande huvudvärk och får inte i mig mat = ingen energi. 😕 soppa och liknande är inget man gymmar på 😟
Ben idag på förmiddagen. Tror jag tar hissen imorgon :P
ronjanyman.se

Fredagen blev som tänkt, klättring innan jag satte mig på planet. Lördagen blev inte träningsledig som jag trodde utan jag passade på att smita ut tidigt på morgonen för en löprunda och det varhelt fantastiskt att springa i parken och längs havet i Tallin. Söndagen blev ännu en löpdag och sedan har jag klättrat både igår och idag.
6km löpning.
7km löpning
I dag axlar, triceps och bröst. La även till ben då jag inte kan träna på gymmet mer denna vecka då det ska ändras om lite. På lördag blir det mage hemma.
Ben och mage!! Kan inte gå normalt, känns asgött.
5km löpning och 3km promenad! :)
2 korta lugna promenader, kanske 1 timmes lunk allt som allt. Äter antibiotika och har varit rätt risig. Tänker vila från gymmet så länge jag äter min kur. Sen blir det full rulle!
Allt som allt blev det ca 6,5km promenad idag.
Vilodag, massa promenerande istället :)
Vilodag 3 dagar i sträck nu. Verkligen inte likt mig. Stör mig på folk som ursäktar sitt stillasittande liv med att de inte har tid att träna men jag har verkligen inte haft tid överhuvudtaget pga. ett stort projekt. I helgen har jag dessutom fotojobb och möte så det lär bli träning först på måndag.😭 Daamn vad kroppen ska få slita haha.
ronjanyman.se
men nu blir jag lite pepp iallafall! Inte bara jag som inte kan träna just nu alltså 🙂 för mig går startskottet senast torsdag (antibiotikakuren slutar på onsdag om jag räknat rätt).
Orientering idag, ca 4,5-5km.

Onsdag blev klättring och styrketräning.
I torsdags tog jag ett löppass där jag i slutet blev tvungen att testa om jag var snabbare än jag var när jag gick i åttan. Det var jag=) Trots att jag sprungit en halvtimme innan jag kom till testrundan.
Fredagen blev klättring igen och idag tog jag en fem kms runda och trots att jag var mätt så blev det en bra tid.
Bröst, triceps och sprints :)
Orientering idag igen. Strax över 7km.
Efter att ha tagit det lugnt förra veckan med endast promenader och lite tid på motionscykeln då jag känt mig lite öm i knäna kändes det väldigt bra att ut och jogga igen 6 km blev det i mitt vanliga snigeltempo 😉
Ny vecka och i dag blev det ben, triceps, bröst och mage. Efter det ställde jag mig på löpbandet för första gången sen i våras och gick/sprang C25k w1d1. Det gick riktigt bra, över förväntan. Ser fram emot att fortsätta :).
5km löpning!
45 min styrketräning
1 timmes yoga denna vecka med! Dras med halsont som inte ger sig, suck… vill ju lyfta och springa!
ÄNTLIGEN. Efter en hel veckas ofrivillig vila har jag åter fått sinnesfrid (plus att alla deadlines till projektet hölls). Rev av ett gött rygg- och bicepspass så nu är jag back on track.
ronjanyman.se
Joggat lite mer än 5 km och piskat min stora tunga vardagsrumsmatta😛
Axlar igår, ben och mage idag ^^
drog ett fett rygg och bicepspass igår, samt promenerade.
Idag har jag promenerat och ska dansa zumba i kväll. Tror inte jag orkar annat än att ligga på sofflocket i mellantiden 😕 kämpigt att komma tillbaka efter långvila!
Idag blev det 4,3km löpning/PW. Det är sååå tugnt när man satsat på styrketräningen i 8 månader.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Axlar idag :)
Jag startar upp en ny tråd och låser denna när de flesta har hittat dit!
Ben, rygg och axlar, och sen jogging.