Träning iFokus

Träning

Etikett: träningstillbehör
Läst 2121 ggr
[Jessica-B]
0

Rengöring av träningsredskap

Hej!

Jag undrar vad för typ av medel som är okej att använda vid rengöring av träningsredskap med mycket gummi och plastdetaljer? :)

Jag behöver ett medel som är "milt" nog att använda efter varje träningspass, då jag ogärna bara torkar av den 1 gång i veckan. Jag tycker det känns lite ofräscht.

Något desinficerande har jag hört att man ska använda, men det får inte innehålla ditten och datten pga. att vissa ämnen sliter ordentligt på gummi och plast. Någon som kanske kan föreslå mig en bra och billig variant? Tycker det känns lite sådär att bara torka av crosstrainern med en trasa fuktad i vatten. Den blir liksom på gott och ont utsatt för en hel del svett.. ;)

Återigen - tar gärna emot förslag på billiga produkter. Med "billig" menar jag under hundralappen.

[Tassy]
0

All sprit torkar ju ut gummi mer eller mindre, så välj så ren sprit som möjligt som verkar snabbt och dunstar bort fort skulle jag säga. Ingen gel-liknande sak som lägger sig som en hinna som handsprit t.ex.

Vanlig rengöring borde vanlig grönsåpa + vatten duga till. Är det bara du som använder dem är det ju lätt att hålla koll på god hygien innan du använder prylarna så behöver du definitivt inte sprita särskilt ofta.