Vart ska man börja?
Hej!
Jag har bestämt mig för att börja träna (igen..), och eftersom det tidigare inte funkat med min motivation (har ingen😃) så tänkte jag be om lite hjälp här.
Jag är en tjej, 20 år, och har alltid varit väldigt aktiv med fotboll, ridning och lite allt möjligt fram tills jag var ca 15-16. Då slutade jag tyvärr helt med allt vad träning heter pga bland annat tidsbrist, tills en dag då jag upptäckte att min kondition hade försvunnit spårlöst och att jag faktiskt saknade den jag var när jag var i bra form. Efter det har jag i perioder försökt mig på både jogging, promenader och spinning men snabbt tappat motivationen. Det händer ju inget! Vill ju tillbaks till den formen jag var i - direkt! Fattar att det inte går men jag ger upp alldeles för lätt…
Målet med min träning är att få riktigt bra kondition, älskar ju att springa när det går bra, inte när man är halvdöd efter 2 km.
Just nu har jag en liten gnista av den där sällsynta motivationen, men den försvinner ju så lätt. Så är det någon som har lite tips, idéer, synpunkter, inspiration eller vad som helst vore det guld värt! Eller någon som är i ungefär samma situation så vi kan gå o gräva ner oss tillsammas😎
Tack på förhand!!
Är i ungefär samma sits, fast jag har aldrig haft jättebra kondis eller varit särskilt aktiv. Men mycket mer aktiv än såhär var jag iallafall.
Jag kommer aldrig ut och springer själv för motivationen dör direkt, iväg till simhallen kommer jag inte heller, men jag har åtminstone börjat med powerwalks några gånger i veckan, men de är inte heller så ofta. ;-)
Vore jättekul att följas åt och peppa varandra!
Prova c25k eller liknande app där du långsamt bygger upp din kondis så du tillsut kan springa 5 km. Sen kan du lätt öka på km för km på samma sätt. Sjölv har jag provat en app för 10 km trots att jag sprungit ett tag nu, kände att jag saknade orken att komma vidare. Nu märker jag resultat ocu det ger mersmak.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag använde c25k för att komma igång också fungerade bra tycker jag så håller med Skogshumblans rekommendation.
#1 Ja det är ju det där med motivationen.. Skulle behöva en PT som verkligen tvingar mig att träna!
#2 #3 Tack för tipset, ska kolla på det!
Du har ingen kompis som du kan träna med då? Jag har en kompis som är lika styrketräningsintresserad som jag och trots att vi tränar på olika gym har vi en outtalad tävlan om vem som är bitigast haha.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Malowi om det hjälper så skriv i c25k tråden här inne, då vet du att några läser och peppar :)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#4 - Haha ja, det vore något