Humortråd: Man vet att...
Jag tänkte starta en liten fnissvänlig tråd relaterat till träning, ni vet såna där påståenden med ett uns sanning i som man kan skratta igenkännande åt, t.ex. "man vet att man har stretchat för dåligt när det känns som om man håller på att slå knut på sina muskler".
Så ös på med komiska påståenden nu 😃
…Man vet att man har kört slut på kroppen när man inte pallar mer än 5 min uppvärmning och man undrar vad i helsike man håller på med, och trots det segar vidare!
Man vet att man är insnöad på träning och diet när man går i affären och ser 116 kcal istället för en banan.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
That feel när någon har hemsk form på gymmet. Kör bänkpress tills armbågarna är 90 grader, knäböj med svajande ben och försöka clean n jerka alldeles för mycket vikt. Dör lite inombords.
När någon kallar min livsstil och jakt på att bli starkare/se rippad ut för 'extrem'. Så det är extremt att lyfta för styrka och äta hälsosamt (inget godis och fikabröd, yea you get it) men 'oextremt' att trycka ansiktet fullt av choklad och pasta varje dag framför TVn ? ;)
Man vet att man har kört ett hårt armpass när man inte kan käka soppa utan att behöva skura efteråt!
När man inte ser mat, utan fetter, proteiner, kolhydrater, snabba och långsamma c:
Man vet att man är ofta på gymmet när man känner igen varenda jävel där, oavsett tid på dygnet man tränar.
ronjanyman.se
Körde ben med en kompis en gång. 'Jag tar 120 kg i knäböj' "Jasså,? Prove it!"
Resultat = 100 kg på stången och ROM endast ner till lite över 90 grader.
ATG or it doesn't count ;)
Man tränar en del när man
1. Kollar jobbschemat.
2. Planerar in 5 gympass utefter schemat.
3. Träffar hellre järngänget på gymmet än ev. kompisar.
4. Funderar på att träffa ev. kompisar man har kvar.
man vet att man nördar när man planerar maten utefter mängden protein rätten innehåller, i stället för det man är sugen på! Alternativt "om jag vill ha det här till middag, vad behöver jag då äta till frukost och lunch för att pussla ihop dagen?"
Lägga upp mål efter dagen så att målen inte blir över 30 g protein/mål, men äta tillräckligt ofta så att man kommer upp i rätt proteinmängd ändå c:
man vet att man är rookie när man får träningsvärk på ställen man aldrig trodde var möjliga, eller hittar muskler man inte ens trodde att dom fanns 🤪
Lite lyftarhumor, riktigt rolig töffe haha:
Man vet att man är otränad när man känner träningsvärken smyga fram redan under passet. (självupplevd).
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#15 Haha, jaa, det brukar vara en motivation för mig… :)
#15 Klockren!
Man det att det är dags att vila när det känns som om musklerna försöker hoppa ut och strypa en!
Man vet att man har lyftat tungt när det känns som om man krympte 2 cm under gympasset.
Man vet att man har träningsvärk när feber och magsjuka inte är ett problem i jämförelse med den smärta som känns när man tvingas resa sig från sängen.
Man vet att man går på diet när man drömmer om kanelbullar och planerar in själva bakningen i kalendern..
ronjanyman.se
När man mår psykiskt dåligt när man inte kan köra marklyft eftersom knäet hindrar en :c
man vet att man har fått blodad tand när man ger sig på vikterna när man inte ens orkar lyfta ner dem från ställningen för man är så slutkörd, men ändå ska stå där och knöla och krångla innan man ger sig!
Man vet att man får dåligt samvete och nöja sig med en sallad till middag för att powerwalken på lunchen regnat bort.
☔️ = 😭
Man vet att man tränat "rumpan" när man knappt kan köra till och från jobbet då det gör så ont i häcken för att man måste gasa, koppla och bromsa ibland.
man vet att man är trött när man öser upp en proteinshake, skruvar på locket men glömmer lilla korken…. och skakar allt man orkar! 🤐
man vet att man har tagit i när man lyckas vrida upp stora blåsor i händerna trots handskar 😕
#25 När man börjar få förhårdnader mitt på fingrarna trots handskar haha