Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 812 ggr
koboll
0

Stumma vader

Hejsan allihop! 

Jag googlade runt lite på just det jag skrev i rubriken och hittade till den här sidan men hittade inget svar, så tänkte att jag kunde fråga er.

Det är såhär att jag för tre dagar sedan skaffade en longboard som jag har kört på under 30-40 min pass de här tre dagarna, har aldrig åkt innan så värmer upp lite… Håller även på med löpning, dans, innebandy och styrketräning. Men nu har jag fått en otrolig smärta i min vänstra vad, det är benet jag "kickar" med på longboarden men det är inte värre än ett löppass.. Vaden känns helt stum, som om det sitter en trästock där istället för en muskel. Jag haltar fram och har ingen rörelseförmåga alls. Har provat med tigerbalsam, men det hjälper inget.. Är det någon här som upplevt samma sak eller som har något förslag på vad et kan vara? Borde jag uppsöka sjukgymnast?

Juicy
0

Träningsvärk? Det är ju trots allt en ny aktivitet för dig.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

koboll
0

Det är nog inte vanlig träningsvärk, har tränat mycket vader innan och haft sjukt ont, men det här är på ett annat sätt. Det är bara helt stumt och kan inte röras åt nåt håll…

[Majbot]
0

Skulle tro som #1 säger att det är en ny aktivitet som din kropp aldrig har utsatts för innan. Låt det gå en vecka eller två så släpper det troligtvis :)