Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 510 ggr
Inaarah
2013-07-26 18:58
0

Ingen träning - förkyld

Efter några semesterveckor utan lika regelbunden och fokuserad träning som vanligt kom jag i måndags tillbaka till "det gamla vanliga" med strukturerade och planerade pass. Och som ett brev på posten vaknade jag igår med halsont, men efter lite ingefärste kändes det okej.

I morse ringde klockan vid sju för att gå upp och starta dagen med ett besök på gymmet - och det gick verkligen inte bra. Kroppen var seg, ömmande och halsen gjorde ont. Sedan har jag varit iväg hela dagen och insåg nu när jag kom hem att det är soffläge för min del resten av kvällen och även i morgon.

Men det är så frustrerande! När man så gärna vill träna. Hur som helst undrar jag lite hur nu brukar gå till väga när ni är sjuka/förkylda. Har ni någon tumregel på hur länge det är vila som gäller? Hur orkar ni motivera er att ta det lugnt dessa dagar? Tror ni lugna promenader är okej några gånger om dagen, för att åtminstone få lite frisk luft?

[Tassy]
2013-07-26 19:06
0

Krya på dig!

Låt kroppen vila från det tunga i lugn och ro, men har du inte feber så kan du promenera och utföra lättare träning bara du har orken.

Inaarah
2013-07-26 19:09
0

#1: Tack!

Du tror inte det blir värre med promenader då? 😮Vill bara inte förvärra t.ex halsontet.

[Tassy]
2013-07-26 19:12
0

Inte om du tar det lugnt (lunka, håll inte tempo och flås uppe).

Dock brukar jag personligen gå runt och vara småsjuk i evigheter så jag föredrar att anstränga mig så det bryter ut ordentligt, men det är ju jag det 🤪

Inaarah
2013-07-26 19:14
0

#3: Haha, ja, kanske ska köra på den taktiken? 😉 Siktar på några lugna promenader då. Lite frisk luft borde väl bara göra susen, och det är ju inte direkt kyligt ute heller.

[Tassy]
2013-07-26 19:19
1

Precis. 🙂

Lyssna på kroppen du, river det i halsen och du känner dig matt så stanna hemma. Men känns det okej att traska runt så gör det för all del.