BANTA FORT!
Hej! jag e 13, snart 14 vill ha platt mage, för att man ser den ganska så lätt tex om man har en vanlig tröja. hatar att se ut som en lodis o vill komma i form snabbt, helst innan sommarn e slut. kan någon pls hjälpa mig? vore döschysst :(
Ät normalt och väx färdigt.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
innan man vuxit färdigt ska man inte banta om inte man följer en läkares råd.
Vardagsmotion och liknande är bra i alla åldrar däremot och kan ge tex bättre hållning som gör så att man ser smalare ut. (däremot ska man aldrig överdriva såklart)
l'm back
Man ska inte banta fort.
Och 100% platt mage har i princip ingen, lite put har alla.
Plus att du är bara snart 14 år. Du ska inte hålla på med bantning och hårdträning snabbt. Säger som #1, ät normal, rör på dig och bara "va", istället.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
då menar jag såklart inte typ gym utan tips på övningar osv :)
#3 jag kan ju följa upp vad som kan hända om man bantar fort, min man gjorde nämligen det före vi träffades (gick ner ca 40 kilo på ½ år).
Han började svimma bara "sådär" och kunde knappt ställa sig upp pga lågt blodtryck: Sen i efterhand så har han "lös stretch" hud som man kan dra ut väldigt långt (ser ganska komiskt ut då man drar t det däremot) och han har förlorat en stor del av den styrka han var "född med"
Och han hade ändå få komplikationer jämfört med vissa vad jag förstår. (och ja han inser ju nu vilken idiot han var då)
l'm back
Annars är det väldigt givande med styrketräning på gym. Självklart kan du ju styrketräna med din egna kroppsvikt också.
För att förbättra hållningen så kan du t.ex. utföra plankan, Hitlers hund, jogga, rygglyft m.fl.
Du kan ju dessutom dammsuga magen lite.