Tips och motivation

Vad har du för träningsmål för 2019?

2019-01-05 21:55 #0 av: tlover

Jag håller på att försöka att formulera bra träningsmål för 2019. Jag vill gärna ha inspiration från andra på sajten.

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!


Anmäl
2019-01-05 22:07 #1 av: Pyttelite

Jag har möjlighet att träna på lunchen vilket är både bra och dåligt. Har tänkt ett konditionspass i veckan där. 

Fortsätter med målet 10000 steg om dagen med förhoppning om att några av stegen kan ske mha stavgång. 

Att träna med stavar är faktiskt mycket bättre än sitt rykte. Hjälper till att stabilisera rygg och ökar även flåset jämfört med bara gång eller löpning.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anmäl
2019-01-08 00:36 #2 av: Carrosh

Satte förra året upp som mål att detta år kunna springa tjurruset. Tyvärr har jag inte kunnat komma igång riktigt än med löpningen som jag hoppats, men vi får väl se. Vill så himla gärna!

Anmäl
2019-01-09 01:41 #3 av: NiklasTyreso

Mina mål är att minska midjemåttet, njuta av träningen, få mer energi, behålla en god och frisk fysik lånt upp i åren så jag kan få ett långt liv.

Anmäl
2019-01-10 19:32 #4 av: Bjornberg

Gå mer per dag vilket känns ganska enkelt då jag nu har hund. Även att få tillbaka muskeldefiniftionen och styrkan jag hade.

Sen jag började universitetet (i höstas) har jag bara tränat en gång då gymkorten här kostade nästan dubbelt från mitt tidigare gym. Men har bestämt att jag i år ska unna mig det, jag älskar ju att träna egentligen.

Anmäl
2019-03-31 19:41 #5 av: Therese

Jag ska försöka cykla två dagar i veckan, samt försöka slå mina tider på Hisingen runt och tjejvättern. Cyklade första gången igår efter ett uppehåll på sex månader :O Första loppet är om en månad så önska mig lycka till 😂

Anmäl
2019-04-01 15:08 #6 av: sp0ngeb0b

Jag har inga specifika eller direkt mätbara mål, utan snarare bara något att sträva efter. Ett av dem är att hålla igång träningen 3-4 gånger per vecka, trots fysiskt aktivt jobb, och även hålla igång vardagsmotionen. Har sedan snart ett år tillbaka haft som mål varje vecka att snitta 10.000 steg om dagen och det fortsätter jag att ha som mål. Har även som mål att försöka öka styrkan i överkroppen. Har även börjat planera min första vandring till sommaren så det är väl också en typ av träningsmål antar jag. 

Anmäl