Annons:
Etikettutomhusträning
Läst 871 ggr
Snuffles
2/24/17, 5:58 PM

Promenad kaloribränning

Så jag har en app som räknar mina promenader (hur långt jag har gått, hastighet och kalorier brända). Idag gick jag 6 och en halv km, hastighet 4,2 km/timmen och det står att jag har bränt 210 kalorier på den promenaden, men jag tycker att det låter som att det är lite för mycket? Jag är 155 cm och väger 42 om det har någon betydelse

Annons:
Carrosh
2/24/17, 9:33 PM
#1

Egentligen säger ju inte kalorimätningen så mycket. Dels så är den beroende på i vilken form du är fysiskt (kondition, kroppsmassa, muskler osv.), och dels så slutar man ju inte förbränna när man gjort sitt träningspass - utan förbränningen fortsätter. Jag skulle nog koncentrerat mig på att titta på statsen för själva träningen istället (distans och fart/tempo), om det är träningsresultatet du är ute efter.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anonym
Anonym
3/27/17, 1:38 PM
#2

Ta det inte på för stort allvar . Jag har använt en app tidigare för samma syfte som du . Jag har fått 3 olika kalorimätningar på samma sträcka 😛 
Och då har antalet km och hastighet varit samma 😂 hahah . Så det mer antalet kalorier brända tar jag inte på så stort allvar 😛 hehe . 

Det viktigaste är att du själv är nöjd! 🙂

Upp till toppen
Annons: