Annons:
Etikettskador-och-problem
Läst 1014 ggr
AnnaB
5/28/16, 11:41 AM

Nyckelbensfraktur

Någon som har erfarenhet av tejpning som stöd?  Har fått ett sk åttaförband, jätteskönt för nyckelbenet, men jag får jätteont i nack och ryggmuskler av det…. har hört att man kan tejpa som stöd för nyckelbenet…. eller har någon något annat bra tips för att stabilisera? hur lång tid tar det att läka? hur lång tid innan man är smärtfri…. har gått med de här i 14 dar nu….

Annons:
ninor
6/4/16, 2:12 PM
#1

Det var flera år sedan jag bröt nyckelbenet (rätt rejält också!). Fick samma typ av förband som du, men i övrigt minns jag inte så mycket av själva läkningsprocessen. Är dock ytterst tveksam på om jag hade någon smärta mer än kanske 3-4 veckor på sin höjd.

Minns dock att jag på min första innebandymatch efter skadan fick en tackling och åkte i golvet. DET gjorde ont men nyckelbenet klarade sig som tur var..

Hur lång tid innan man är helt smärtfri? Ptja. Jag tror att det var 2008 som jag bröt nyckelbenet, och jag har fortfarande besvär ibland. Dels att det låser sig och att jag t.ex. inte kan göra vissa övningar på gymmet med speciellt tunga vikter för då kan jag inte hålla emot.

Upp till toppen
Annons: